Whirlpool ADG 934 IX/3 maakt alleen nog brommend geluid

Bloasfist

  • #1
Hallo,

Mijn Whirlpool ADG 934 IX/3, servicenummer 8542 9340 1060 maakt een brommend geluid op het moment dat je een van de wasprogramma's kiest. Het geluid is een bekend geluid, de vaatwasser klinkt dus niet motorisch kapot oid. Het brommen begint wanneer een van de drie programmas wordt ingeschakelt. Het ledje van het eerste programmaonderdeel (spoelen) brandt en het ledje onder de startknop ook. De startknop lang inhouden om te onderbreken haalt niets uit; het brommen gaat door. Wel gaat het ledje onder de startknop uit en het 'end'-ledje gaat aan.
Wanneer ik er handmatig water ingooi wordt dit afgepompt. Het brommende geluid lijkt me dus de pomp te zijn die continu water probeert weg te pompen (wat er dus niet is).

Ik lees op het forum verhalen over een vlotter die kan blijven hangen waardoor de machine denkt dat er nog water aanwezig is. Waar kan ik die vlotter vinden? Of moet ik het ergens anders zoeken?

Luuk
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #2
Het meest waarschijnlijk is dat er water in de bodembak staat, waardoor de beveiliging in werking is getreden.

Dit probleem is op dit forum vele malen beschreven, ook hoe je erbij moet komen (meestal moet je de plint eraf halen, en daarachter kijken).

Gebruik de zoekfunctie met "lekkage Whirlpool" of "lekkage Bauknecht".
 

Bloasfist

  • #3
Kees, bedankt voor je reactie. Ik heb de plint losgehaald en er lag inderdaad water op de bodemplaat. Sporen van kalk en/of poeder wijzen erop dat het water via de 2 slangetjes aan de voorkant de bodemplaat op lekt (zie ook Lekkage vaatwasser Whirlpool/ikea DWF 406w topic.
Daar wordt het vermoeden aangegeven dat deze slangetjes alleen water doorlaten wanneer de machine te veel water in de kuip laat. Klopt dit? En zoja, hoe los ik het op?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu