Whirlpool 4 keer knipperen

Maradebaas

  • #1
Whirlpool vw serv nr. 854240601860. mod DWF BOO W 80079344

Hallo,

ik heb al een tijdje problemen met mn vaatwasser. geeft foutcode vier heb ik hier opgezocht. fout met afpompen. heb de soda methode al een paar keer geprobeerd, dat helpt nog niet. wat ik vreemd vind is dat ie bij het voorspoelprogramma meestal geen foutmelding geeft (soms wel, vooral als ik hem na de vorige foutmelding direct weer aanzet) maar bij de hoofdwas wel. hij pompt eerst af (ik zie het water in mn wasbak naar boven komen) en hij geeft daarna een foutmelding, 4 keer knipperen.
hij had al een tijdje kuren maar pas helemaal aan het eind van zn programma, dus als alles al helemaal gedaan was, behalve drogen. wel dezelfde foutmelding.
kan iemand zn lichtje hierop schijnen?
alvast bedankt

Mara
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Storing F4 geeft meer aan dan alleen een fout met afpompen.

F4 geeft aan dat er een probleem is met de afpompfunctie.
De afvoerpomp start en na 4 minuten geeft de Water Indicator (WI)
aan dat de machine niet 'leeggepompt' is.
Mogelijke oorzaak:
- afvoerpomp defect,
- sifon zit dicht,
- Control Board defect,
- Optical Water Indicator defect.
 

Maradebaas

  • #3
Okay dat had ik gezien. wat ik me afvroeg is hoe het kan dat hij soms wel afpompt (in de voorspoel) en soms niet. en hoe kan ik erachterkomen welke van de 4 opties het is?

bedankt voor de snelle reactie
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Mogelijk is de afvoerpomp defect, als er speling op de as zit kan de pomp vastslaan, soms wel en soms niet.
Als u de schoep van de pomp op en neer kunt bewegen moet hij vervangen worden.
 

Maradebaas

  • #5
We hebben de afvoerpomp gecontroleerd zoals u zei, maar daar zat geen speling op, als we het juiste onderdeel hadden, maar er was er maar een met schoepen die je kon proberen te bewegen. ziet er wel interessant uit zon binnenkant. heb je misschien meer advies over wat we zouden kunnen controleren? alvast bedankt
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #6
Wat hebt u gecontroleerd, de pomp in de kuip van de machine onder de grote zeef of de kleine pomp onderin de machine waarvoor u een paneel moest verwijderen?
 

Maradebaas

  • #7
Ik heb platen losgehaald, ik zie ook niets onder de grote zeef zitten wat op een schoep lijkt om te proberen rond te draaien. alles wat ik zie waar ik iets mee zou kunnen zit onderin de machine. wat je precies met kuip bedoelt is me niet helemaal duidelijk. ik zie wel onder de grote zeef iets wat een pomp zou kunnen zijn maar daar zie ik geen schoepen oid.
bedankt voor de reactie
 

Maradebaas

  • #8
Hallo,

ik heb al een tijdje een kapotte, open vaatwasser staan nu, en misschien kan iemand mij verder helpen. ik heb alles uitgelegd en Jan was zo vriendelijk mij het een en ander te berichten maar ik ben er nog niet uit, dus als iemand nog iets weet.....

alvast bedankt
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #9
(ik zie het water in mn wasbak naar boven komen)
Hebt u de afvoer al nagekeken ?
Als de afvoer verstopt zit kan de machine ook deze code aangeven omdat het water niet weg wil.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu