Werking vloerverwarmig unit (stadswarmte)

Mauries

  • #1
Goedemorgen,

Kan iemand helpen met het uitleggen van de werking van onze vloerverwarming unit? Ik heb ook een paar specifieke vragen:

1) Wie weet waar die knop voor is die van nummer 1 t/m 5 loopt? Regelt die de toevoer van het water? Welk effect heeft dit als ik deze dichtdraai bijvoorbeeld in de zomermaanden als ik toch geen warmte nodig heb? Kan ik dit ongestraft doen?
2) Die knop voor de temperatuur staat op ca. 40 graden, maar ik kan ook niet aan die knop draaien, hij lijkt vast te zitten, is dat de bedoeling?
3) Enig idee of het metertje waar de druk op staat zo goed lijkt te staan?

Alvast bedankt.




 

De loodgieter

Vaste beantwoorder
  • #2
Om te beginnen moet je van die meters afblijven deze zijn eenmalig ingesteld op de flow per groep. Dat is nou waterzijdig inregelen door er aan te draaien ga je alles ontregelen.

De thermostaat kan geblokkeerd zijn om oneigenlijk gebruik tegen te gaan.

Waarom zou je deze in de zomermaanden dicht willen zetten??? Als de thermostaat uit staan komt er toch geen warmte in dus dit is overbodig.


John
 

Mauries

  • #3
Hoi John,

Mn zoontje van 2 had hem blijkbaar stiekem op 1 gezet van de zomer, gevolg dus dat het een paar weken geleden ook niet warm werd in huis. Toen we hem weer op 5 gezet hadden werd het huis aangenaam warm. Ik weet niet waar hij op stond voor mn zoontje er aan heeft gezeten. Het gekke is dat ons stadswarmte verbruik deze zomer significant lager lag dan andere zomers. Ik heb dus toch het vermoeden dat aan die knop draaien met stadswarmte uitmaakt voor het verbruik. Maar ik vroeg me af of het slecht is voor je systeem.

Aan andere knoppen zou ik ook niet draaien, maar vroeg me dus het effect af bij het draaien aan de watertoevoer knop bij stadswarmte.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu