Welke verf te gebruiken?

Heiloklus

  • #1
Het gaat om een deurpost(binnen en buiten) de deur zelf. Ik denk zelf aan s2u Gloss verf. Echter begreep ik van iemand dat Rubbol XD Gloss hetzelfde kost en nog beter is.

Er zat altijd S2u op. Kan ik nu gewoon schuren en XD aanbrengen?
 

Kees de schilder

Verf- en houtrotherstel adviseur
  • #2
Ja.
 

Brabants trots

  • #3
Het is mischien raadzaam om wel voor je gaat schuren alles te ontvetten met thinner

ik weet uit ervaring dat s2u het beste ondergrond pakt als deze voor en na het schuren omdat ammonia niet genoeg is
 

Kees de schilder

Verf- en houtrotherstel adviseur
  • #4
Nieuw! Leer ik ook weer wat bij. Nog nooit van gehoord om verflagen te ontvetten met thinner!

Ik denk toch dat het verstandig is dit zeer brandgevaarlijke goedje in de kast te laten staan en alleen te gebruiken bij het ontvetten van hardhout.

Elke biologische verfreiniger ontvet 5x beter dan ammonia, een goedje wat allang in het museum opgesloten had moeten worden want we hebben nu toch echt wel wat beters.

Beter ontvetten voor een duurzamer resultaat, beter voor uw handen en neus en voor het milieu.
 

Cyruse

Vaste Beantwoorder
  • #5
Dat niet alleen. Thinner is kankerverwekkend (carcinogeen) en moet je eigenlijk zo min mogelijk gebruiken.

Aceton is ook een goede ontvetter en niet (zo) schadelijk als bovengenoemde, om nog maar eens een alternatief te noemen.
 

Kees de schilder

Verf- en houtrotherstel adviseur
  • #6
Beste mensen, waarom van die heavy middelen?

Universol is niet voor niets uitgevonden.
 

Ruijs

  • #7
Helemaal met kees eens
 

EGeen

  • #8
Alweer helemaal met Kees eens,

eennuh volgens mij, 3 posts boven mij... aceton minder agressief dan Thinner? Ik zou zo zeggen maak eerst een kwartier iets schoon met thinner en daarna een kwartier met aceton denk dat je dan deze post gaat veranderen.

Voor hetgeen s2u of xd...
Wat is beter? S2u zou ik sneller gebruiken waarschijnlijk.
XD is afsluitend dus als er vocht achter komt gaat dit bladderen.
Aangezien deurposten altijd wat slijten is dit niet geweldig (ligt er natuurlijk aan waar de deur voor gebruikt wordt)
S2u is hiervoor gemaakt, dit is een krasvast systeem verstevigd met polyurethaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu