Welke verf op muur sousterrain

Ellie052

  • #1
We hebben een sousterrain aangebouwd wat dus gedeeltelijk onder de grond ligt. Dat is professioneel waterdicht gemaakt en geisoleerd.De kamer wordt een logeer en hobbykamer. Hij moet nog gestuct en geverfd worden. Wat voor een muurverf kan je daar het best voor gebruiken. De muren kunnen ondanks het feit dat ze waterdicht zijn gemaakt misschien toch wat meer vocht bevatten dan een gewone muur. Latex lijkt me dan niet het juiste product omdat het afsluit.
 

De Bob

  • #2
Google op " muurverf voor vochtige muren" daar komt u een keur van merken en producten tegen.
 

Ellie052

  • #3
Mijn vraag is er niet op gericht of ik merk A of B moet kopen. Als je op de term vochtige muren googelt kom je meestal terecht op een isolerende verf. Gezien het feit, dat de buitenmuur waterdicht is gemaakt vraag ik me af of dat binnen wel verstandig. Je sluit dan vocht op lijkt me. Is het dan niet veel verstandiger een verf erop te doen die dampopen is? En op wat voor een basis moet de verf dan zijn? Het laatste wat we willen is dat de verf eraf komt na verloop van tijd.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Damp-open verf gebruiken, het is dan wel de bedoeling dat er geventileerd wordt.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu