Welke ondervloer voor laminaat vloer

Gerd

  • #1
De vloer waarop de laminaat moet komen te liggen is een gedeeltelijk beton / gedeeltelijk houten vloer. Iemand suggesties over wat voor soort ondervloer ik kan gebruiken voor een laminaat vloer of is de standaard huis-tuin-en-keuken ondervloer voldoende?
 

Pepjo

  • #2
Wat verstaat u onder de standaard huis-, tuin- en keukenondervloer ?

Als dat de bekende groene platen zijn, dan zit u wel goed. :D
 

Gerd

  • #3
Dat zou ook kunnen, eerlijk gezegd had ik niet eens aan die groene platen gedacht :oops:

Hoe dan ook, volgens mij zijn die redelijk dik +/- 8 mm ofzo :?: Dus ik zat meer aan ondervloer op rol te denken, zo'n 3 mm dik maar ik weet niet of dit zo geschikt is, omdat er 2 verschillende vloeren zijn (beton en hout) en waarschijnlijk zal er ook een klein hoogteverschil zijn op de overgang van beton naar hout.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
De drie mm folie kan ook.
Bij appartementen gelden er regels voor geluidsreductie, de vve of verhuurder kan u zeggen hoeveel dat is.
Het hoogteverschil kunt u wegwerken met een egalisatiemiddel.
 

Rotjeknor

  • #5
Maar ook als je niet in een appartement woont is het handig te kijken naar de geluidsreductie van je ondervloer. Ik vond dat er veel verschil is in geluid met verschillende ondervloeren. Zeker als het gaat om een vloer in je woonkamer dan is dat het investeren wel waard (naar mijn mening). Ik heb zelf een ondervloer in mn woonkamer/keuken/gang van een rubberen laag afgewerkt aan 1 kant met aluminiumfolie. Ik ben hier erg tevreden mee.
 

Gerd

  • #6
Heren, hartelijk dank voor jullie reacties. Ik ben weer een stukje wijzer geworden
 

Lance

  • #7
Op beton is een 3 of 6mm ondervloer voldoende, op hout wordt altijd een ondervloer gelegd van minimaal 7mm ( groene of bruine platen )
Maar wat is het hoogte verschil tussen het hout en beton?
Anders kun je zeggen op het beton de 3mm vloer en op het hout de 7mm vloer....is het behoorlijk vlak..leg dan maar de groene platen over de gehele vloer
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu