Welke behanglijm gebruiken?

Jorisss

  • #1
Wil een wand in de slaapkamer van onze dochter gaan behangen maar vraag me af welke lijm ik moet hebben. De wand is namelijk een gipsplatenwand die door de vorige eigenaar minstens 1 keer gesaust is en 2 keer door mij. Hierdoor neemt de wand minder vocht op, iets wat nodig is voor de lijm om te kunnen drogen.
Op de rollen behang staat dat het middelzwaar behang is.
Of zou het zinvol zijn de wand met zo'n behangperforator (zodat het afstomen makkelijker gaat) te bewerken?
 

Kees de schilder

Verf- en houtrotherstel adviseur
  • #2
Als de muurverf goed vastzit ( doe plakband-test ), dan kunt u gewoon behanglijm voor middelzwaar behang gebruiken.U kunt op internet direct een lijmadvies voor middelzwaar behang ophalen.

Waarom u met en perforator aan de gang wilt is mij niet duidelijk. Die gebruikt u als u behang van de muur af wilt halen en heeft geen enkel nut als u behang wilt aan brengen.

Muurverf is voldoende poreus ( open ) om een goede hechtbrug voor behang te vormen. Belangrijker is dat de ondergrond vlak, vet- en stofvrij is.
 

Jorisss

  • #3
Hartelijk dank voor het advies Kees.
Met die perforator zou ik doen om de ondergrond poreuser te maken wanneer muurverf niet voldoende open zou zijn.
Ondergrond is in ieder geval vlak, dus ik zal het nog schoonmaken met wat water en amonia alvorens te beginnen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu