Welk materiaal voor inbouwkast-deur?

Dknoester

  • #1
Ik ga binnen kort verhuizen en wil voor een muur van 3m breed bij 2,20 hoog een schuifdeursysteem maken. Door schade en schande en tips van dit forum ben ik een beetje op de hoogte maar vraag me af welk (goedkoop) materiaal te gebruiken is voor een al bestaande aluminium goot. Ik wil voor de breedte 2 of 3 schuifdeuren hebben maar heb een twee-sleufs goot, geeft dat nog problemen?

Hoop dat jullie 't weten.
 

Kees61

  • #2
Wat wil je voor advies.
Het moet goedkoop zijn en toch goed?
Wat moet ik me voorstellen bij een goot?
Gaat het om deuren met wieltjes er onder?
3 Schuifdeuren gaat heel goed hoor. 2 aan de buitenkant in dezelfde rail en een deur in het midden in de andere rail. Laat de deuren een klein stukje overlappen en zet de schuifdeurkommen op zo'n maat dat je er nog bij kunt als een deur opengeschoven is. En wel zover naar buiten dat je niet je vingers afknijpt als de deur openschuift en bijna aan het eind is.
Maar er zijn ook lijsten te koop zoals deze:

( bedoeld voor een deurdikte van 16 a 18 mm ff uit mijn hoofd) ..waarmee dat niet zo snel gebeurt.

Je kunt verder overal schuifdeuren van maken. Het hangt wel van de maat van die goot af, hoe dik de deuren kunnen worden.
Wat je ook kunt doen is een deur maken van stijlen en regels met een dun paneel er in. Dat maakt het minder zwaar, maar is wel meer werk (tijd is ook geld).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu