Weigerend rolgordijn

Gbe

  • #1
Wellicht een domme vraag maar dan toch maar.

Wij hebben voor het schilderen de rolgordijnen van het kozijn verwijderd en na het schilderen dachten we ze zo weer op te hangen. Maar nu windt het gordijn zich niet meer vanzelf op. Het gordijn heeft aan een kant een plat stripje en aan de andere kant een rond asje.

Ik ben al bezig geweest het gordijn met de platte strip in de houder op te rollen ik dacht dat de veer zich dan zelf zou spannen. Dit hielp niet. Daarna ipv oprollen afrollen met de platte strip in de houder op het kozijn maar dat werkt ook niet.

Het systeem is niet kapot want het gaat om 2 dezelfde rolgordijnen met hetzelfde probleem.

Wie kan mij helpen

BvD

GbE
 

Fiesiekus

  • #2
Gbe schreef:
Ik ben al bezig geweest het gordijn met de platte strip in de houder op te rollen ik dacht dat de veer zich dan zelf zou spannen. Dit hielp niet.
Dit is waarschijnlijk funest voor de veer geweest: verkeerde kant op gespannen (ontspannen).
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #3
Het is mij wel eens als volgt gelukt:
Steek het gordijn met het ronde asje in zijn ophanging.
Met een klein steeksleuteltje de veer opwinden (1 slag voor hij breekt stoppen :P ) , daarna het platte gedeelte in zijn ophanging schuiven.
 

Kluske

  • #4
Beste klusser, ik weet niet wat voor een system je gebruikt maar probeer het volgende , rol het gordijn op plaats het in de houders zo als het hoort trek het gordijn naar beneden en haal vervolgens her gordijn weer uit de houder( deze methode is alleen maar maar mogelijk indien je er een blokkering op hebt zitten door eerst het gordijn een stukje naar benedee te trekken en dan gaat het door de veerspanning omhoog) rol het weer op en hang het weer terug, probeer nu of de veerspanning goed is indoin dit niet het geval is nog een keer herhalen of anders een paar slagen doek van de rol halen. Zonder blokkering steek het platte gedeelte in de houder nadat je het gordijn opgerolt hebt draai nu de rol met doek en al zo ver dat je een licht tegen druk voelt hang nu ook de as zijde op zijn plek en probeer het gordijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu