Weersafhankelijke regeling werkt niet meer?

AHarm

  • #1
Ik heb een Nefit Ecomline HR ketel en een Moduline 400 thermostaat met weersafhannkelijke regeling. Vloerverwarming in de kamer zonder radiatoren. Boven en in de badkamer wel radiatoren. Nu blijkt de weersafhankelijke regeling het niet meer te doen. De gevraagde temperatuur is vaak hoger dan de keteltemperatuur en die slaat dus niet aan, ook geen vlammetje op de thermostaat. Met ruimteregeling ipv weersafhankelijk blijft de ketel wel verwarmen maar met weersafhankelijk gaat de ketel al heel snel uit. Ruimteinvloed heb ik ook al geprobeerd en alles al gereset. Uitlezing van de buitentemperatuur op de thermostaat is goed. Verder ook geen foutcodes, geeft alleen wel vaak 0Y aan, Aanvoertemp te koud of te warm. Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? Ik zal nog eens proberen om ipv de buitensensor een vaste weerstand aan te sluiten, maar kan me eigenlijk niet voorstellen dat dit het is omdat de temperatuur wel goed aangegeven wordt.
 

Marcn88

  • #2
Meet alle sensoren is na en kijk is wat de stooklijn is, dus gevraagde temperatuur cv bij welke temp buiten en of dit overeen komt
de waardes voor de sensoren staan achterin het installatievoorschrift
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu