Weer slechte afvoer

Mh1204

  • #1
Hallo iedereen,

Graag jullie hulp bij mijn probleem.
Ik woon in n jaren 80 appartementencomplex op de 7e vd 12 verdiepingen. In ons complex zijn zijn er twee standleidingen. 1 voor toilet en douche. De ander voor alleen de keuken. Bij de laatste zit mijn probleem. Enkele wkn geleden liep de keuken afvoer ineens zeer slecht door. Als de vaatwasser aanstond vulde deze eerst de wasbak en daarna zakte dat langzaam weg.

Ik dacht aan n verstopping en heb letterlijk 10x er n aantal ontstoppers door gegooid. Nachten laten intrekken, t hielp allemaal niet.

Op gegeven moment maar n mannetje erbij gehaald en die heeft toen de gootsteen doorgeblazen en met n trekveer schoongemaakt. De afvoer liep door als n gek! Deze meneer heeft het ook gehad over ont/beluchter maar omdat tie zo enorm goed doorliep vond hij t eigenlijk niet eens nofig deze aan te sluiten. Helaas was de pret van korte duur. Want ik heb na een week weer precies hetzelfde probleem. :x

Nou heb ik hier op de site eea gelezen over n sifon met ontluchter/beluchter. Zouden jullie kunnen kijken naar de foto en zeggen of het nut heeft zo'n ding aan te schaffen en zo ja, waar precies moet die ontluchter dan komen.

Zelf dacht ik aan na de zwanehals en voor t grijze stuk(gaat daar de grond in nl en kan er dan niet meer bij).

Het kleine tuitje rechtsboven tegen de wasbak aan zit dicht. De hele sifon is brandschoon van binnen. Ohja en mijn afvoer heeft ook het welbekende klokkend en borrellend geluid bij doorlopen.

Ik hoor t graag van jullie.
alvast bedankt. mvg
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #2
Kan mij moeilijk voorstellen dat een gebouw wat in 80 is gezet nu ineens een beluchting moet hebben. Ben je de enige van de 12 die last heeft.
 

Sewerboy

  • #3
Doorblazen, wat houd dat in? Het mooist zou zijn de leiding te reinigen met een hogedrukslang. Alle rotzooi,wat waarschijnlijk in de liggende leiding in
de vloer zit, eruit spuiten. Hierbij word een dun slangetje met onstoppingskogel erop in de leiding na het sifon, ingevoerd. Deze kogel spuit het water en het vuil, meestal vet/zeep brokken, terug uit de leiding en word opgevangen in een emmer. Als de leiding die in de vloer ligt bijvoorbeeld een diameter van 75mm heeft is de kans groot dat je met een veer enkel een gaatje in de verstopping maakt. Het loopt dan wel weer even weg maar voor hoelang? In uw geval een week. Soms kun je ook weer jaren voort.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu