Wc fontein probleem

Nikkie1971

  • #1
De riolering van de wc voor de wastafel is een 40mm buis 22 cm uit de hoek. Nu wil ik bij voorkeur zonder breken een hoekfontein plaatsen met designchiffon. Om 22 cm bij de riolering die 22cm uit de hoek zit te komen zou ik dan een 45 grd bocht nodig hebben (ene kant in de muur, andere kant om de 32mm buit van de chiffon). Die is er wel in kunststof, maar ik kan dat niet in chroom vinden.

Heeft iemand een oplossing, ik wil wel graag deze chiffon gebruiken en ik wil geen 90 grd bocht, dat vind ik niet mooi. Ook de p bocht heb ik gezien, ook niet echt mooi. zou de duravit Architec muurbuis 5 4 bocht een oplossing zijn? Kan ik die zo gebruiken of is de korte kant van deze buis geen mof.

Alvast bedankt voor jullie input.

Groetjes Nikkie
 

Kanterz

  • #2
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt met:
Om 22 cm bij de riolering die 22cm uit de hoek zit te komen zou ik dan een 45 grd bocht nodig hebben
dus als ik het goed begrijp moet je op 44cm uit de hoek komen ?

al eens over een buissifon nagedacht ?
die kun je namelijk draaien in de gewenste graden hoek.

 

Nikkie1971

  • #3
Sorry er staat een 22cm teveel. De riolering komt 22 cm uit de hoek uit de muur. In het geval van de hoekfontein had dat eigenlijk 13,5 cm uit de hoek moeten zijn. Ik moet dus 8,5 cm naar links vanaf de designsiffon. De enige mooie oplossing die ik kan bedenken is met een 45 grd bocht de muur in. Maar dan wel in chroom. Weet iemand of dat uberhaubt bestaat? Anders zou een buissiffon wellicht een oplossing zijn. Al vind ik dat minder mooi.

Groetjes Monique
 

Jeroen b

  • #4
Ja die bochten bestaan.volgens mij zijn ze van viega maar dat weet ik niet zeker
 

Nikkie1971

  • #5
Inmiddels opgelost, heb bocht van buissifon gebruikt om aan te sluiten op riolering, niet goedkoopste oplossing, maar wel de mooiste ;-))

bedankt voor het meedenken!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu