Waterreservoir vol???

Lilian Smeets

  • #1
Mijn condensdroger Zanussi ZTH485 7 jaar oud geeft na ongeveer 10 min draaien aan dat het waterreservoir vol is en stopt ermee. Als ik weer op de startknop druk gaat hij weer een minuut of 10 draaien en stopt er weer mee. Wat kan ik doen?
 

Pavel

  • #2
Hallo Lilian,

Bestaat het probleem nog steeds?

Komt er wel condens in het reservoir?
Ik neem even aan van wel.
Heb je hard water (> 15-17 DH) in jouw regio?

Ik had eigenlijk geen idee wat de oorzaak van jouw probleem zou kunnen zijn, maar omdat ik een oude Miele droger van ca. 30 jaar oud heb, die ook elk moment kuren kan gaan vertonen (afkloppen) heb ik wat gegoogled:

Link verwijderd, wilt u a.u.b. eerst de forumregels lezen? Mod.

Nou da's een hele operatie. Dat wil je in 1e instantie vermijden.
De kans is groot dat de afvoer van condenswater stagneert door verstopping in het afvoercircuit door kalkafzetting of vervuiling.
Of dat een sensor verkalkt of vervuild is.

Als ik hetzelfde zou hebben zou ik ten eerste het volgende proberen:
Neem een oud laken (o.i.d.), doe dat in een teiltje en voeg 2-3-4 liter schoonmaakazijn (kost een drol) toe zodat het laken goed doordrenkt is. Pas op voor je kleding en/of tapijt!
Stop het laken kletsnat in de droger en laat een volledig programma draaien. Als de droger tussentijds stopt druk je weer op de startknop etc.
Als dit geen goed resultaat geeft, zou ik het nog een keer proberen (azijn uit reservoir hergebruiken).

Geen verbetering?
Laat het mij svp weten, dan zou ik de pomp openmaken en kijken of er vervuiling of een obstructie (knoopje, ….) in zit.

Wel verbetering?
Laat het mij svp weten en kijk eens naar de hardheid van het water in jouw regio.


Mvg,
Pavel
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #3
Ik krijg niet de indruk dat je echt ervaring hebt met dit soort problemen.
Misschien even over laten aan beantwoorders die wel witgoed ervaring hebben?
 

Pavel

  • #4
Nou, geef jij het antwoord dan!
 

Peterke

  • #5
Hallo allen
Meestql zit er een paar centimeter dikke stof drab bij de pomp in het waterreservoir onder in de droger waardoor de meetpennen altijd vocht meten maar de pomp geen water uit het reservoir kan omhoogpompen naar de waterlade

Dit drab legt een dijk aan om de pomp en kan alleen met de hand worden verwijderd en zul je je droger een stuk uit elkaar moeten halen meestal de rechter zijwand losnemen kun je er bij ...weet bij deze niet of hij links of rechts zit ik zou rechts gaan zoeken
Sucsess

Ps kalk in een droger moet ik de eerste nog van tegenkomen dit is voor mij uitgesloten
 

Peterke

  • #6
En om even op azijn terug te komen ik zou geen vluchtige stoffen in een droger doen omdat deze een open verwarmingselement heeft en roodgloeiend word 170 graden
Ik ben geen chemist en weet niet wat azijn met zuurstof en droog stof kan veroorzaken ...ik zelf zou dit niet gaan uitzoeken namenlijk
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu