Waterniveau wasmachine Bosch WFG 2070

Emmo

  • #1
Dag allen,

Mijn wasmachine, een Bosch WFG 2070, lijkt na de eerste fase (het wassen van de inhoud), geen water toe te voegen tijdens het spoelproces.

Weet iemand raad, kan ik dit zelf verhelpen?

Bij voorbaat dank en groet,
Emmo
 

Biomus

  • #2
Hoeveel waterventielen heeft de machine. Ik ken geen Bosch/Siemens wasmachine. Je kan water er op verschillende manieren inlaten (bij AEG heb je meestal 3 watergangen; voorwas, hoofdwas en wasverzachter) en als je het met ventielen hebt, kan het zijn dat er 1 van kapot is. Bij AEG zitten er 3 (elektromagneten) bij de waterinlaat.
Als je durft, kan je op ieder spoel spanning zetten en zien of die ventiel open gaat. Om je elektronica niet te beschadigen, kan je beter je wasmachine spanningsloos maken.Hoeveel waterventielen heeft de machine. Ik ken geen Bosch/Siemens wasmachine. Je kan water er op verschillende manieren inlaten (bij AEG heb je meestal 3 watergangen; voorwas, hoofdwas en wasverzachter) en als je het met ventielen hebt, kan het zijn dat er 1 van kapot is. Bij AEG zitten er 3 (elektromagneten) bij de waterinlaat.
Als je durft, kan je op ieder spoel spanning zetten en zien of die ventiel open gaat. Om je elektronica niet te beschadigen, kan je beter je wasmachine spanningsloos maken.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu