Waterleiding door de kruipruimte

Bert52

  • #1
Voor mijn nieuwe huis wilde ik de waterleiding door de kruipruimte laten lopen, dus vanaf de meter naar een punt waar het bovenkomt en afgetakt kan worden

Wanneer er gebruik gemaakt wordt van kunststofleiding, hoe lost men dit dan op met een aftapkraantje?

In mijn huidige huis zit 22 mm koper en een mooi kraantje bij het kruipruimte luik om de gehele waterleiding leeg te laten lopen.

Natuurlijk kan er ook in het nieuwe huis 22mm koper gebruikt worden maar dat is nogal wat solderen in de kruipruimte met allemaal isolatie boven je, en maar afwachten of je er goed bij kan....

Iemand een idee?
 

Marcn88

  • #2
Voor kunstof leidingen zijn er koppelingen en hulpstukken in overvloed maar u zult toch van koper over moeten naarvkunstof dus zou u hier een kogel kraan met aftapper kunnen plaatsen en dan met een knelset over naar kunstof
 

Bert52

  • #3
Ah ok, dat bestaat dus, kogelkraan met aftapkraan.

Ik heb geen perstang dus zal iemand moeten zoeken die dat voor me kan doen.
 

Marcn88

  • #4
Er zijn ook knelkoppelingen voor kunstof
 

Bert52

  • #5
Ja weet het, maar de gasleiding moet ook getrokken worden en dat laat ik maar aan de installateur over
Kan hij gelijk water meetrekken.
Huur van zo'n gastang is 30 euro maar de verzekering gaat moeilijk doen bij een gaslek en ontploffing
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu