Waterdichte bak maken 40x20x60 met uitloop

World Citizen

  • #1
Vraag,

Hoe zouden jullie een waterdicht bak maken van 40 cm breed bij 20 cm diep bij 60 cm hoog. Wanddikte mag cm of mm zijn.. als het maar de inhoud aan water tegen kan houden.
En dan niet gekit van glas.

Het is dus een rechtopstaande rechthoek die aan de bovenkant open is. Het maakt niet uit waar hij van gemaakt is, en of het mooi is. Je hoeft er ook niet doorheen te kunnen kijken, dus alle materialen die niet oplossen of stoffen in water achterlaten zouden gebruikt mogen worden.

Glas durf ik zelf niet te lijmen.. dus ik zoek een ander idee. Het laten lijmen kost toch weer wat centjes, en aangezien er helemaal bovenin een uitloop komt, zou je met glas allemaal losse stukjes moeten lijmen wat de waterdichtheid niet te goeden komt.

Ik zat zelf te denken om bv een Multiplex bak te maken, en die van binnen te bekleden met plexi. Dan afkitten. Of bv van betonplex. Of een multiplex bak met vijverfolie.... Of bv een pvc koker... het hoeft niet PERSE rechthoekig te zijn... Ik kan er altijd een rechthoekige ombouw omheen zetten.

Ik ben benieuwd naar alle ideeën.... En vooral ook alle materialen die je kant bedenken die waterdicht zijn, en waar deze vorm mee te maken is.

Dit is ongeveer het idee.

 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #2
Ik weet niet waar het voor bedoeld is, maar het lijkt aardig op het formaat van een flinke jerrycan...
 

World Citizen

  • #3
Dat dacht ik inderdaad ook, of een prullenbak... maar dan kan ik nog steeds niet goed bedenken hoe ik daar een uitloop aan lijm/smelt....

Want de uitloop moet 5 a 6 cm onder de rand van de bak vallen... zodat het water bij een te hoge stand door de uitloop naar buiten loopt.. Ik denk alleen dat de aftappunt een te kleine diameter heeft.. en dat ik meer water de bak in pomp als dat er weg kan lopen via het aftappunt...

Of ik zou een jerrycan met aftappunt op zijn kop moeten hangen, en dan het aftappunt om draaien...

(het is voor een aquarium)
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #4
Glas lijm je toch probleemloos met siliconen, dat is niet duur en zeer goed zelf te doen.
 

Swblom

  • #5
Kun je niet van standaard PVC afvoerstukken iets in elkaar lijmen? Dus een staande buis, met aan de onderkant een deksel. Dan bovenop een T stuk met de gewenste overloop naar de zijkant.
 

Lord anubis

  • #6
Zo'n hoge dichte wasmand met een doorvoer tule er in monteren. Op de tule je koker lijmen.

Desnoods met idd vijver folie er in als je geen mand kan vinden zonder gaten.

( Zoiets ga ik waarschijnlijk gebruiken als 1e fase vijver filter. )
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu