Water komt via vloer schuur binnen naar boven

Benny456

  • #1
Hallo,

Bij een goede regenbui komt er water naar boven via de naden van de betonstenen vloer in de schuur langs de houten muur.

Zie de foto voor de situatie.

De verstopte put is ondertussen opgelost en het water loopt hier nu weer mooi weg.

Nu zie je langs de rand van de houten muren een strook grind liggen van enkele cm's breed en enkele cm's diep.

Hier blijft water in staan en ik denk dat dit de boosdoener is. Het water kan dus niet richting de put.

Hoe kan ik dit grind het beste vervangen? Door beton? Of zandcement hierin te verdelen en schuin richting de bestrating te laten aflopen? Hoe dik moet dit dan zijn?
Het water wat van de muren stroomt zou dan netjes weg moeten kunnen lijkt me.

Kan ik dan alsnog een beetje het siergrind hierop vast drukken voor de show?

Alvast bedankt!


 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #2
Zo ongeveer zou je dit detail moeten maken om geen water water binnen te krijgen.
Bijvoorbeeld met DPC de blauwe lijn.
Ook om de hoek vind ik de planken te dicht boven de steen staan.
Zo zuigt het water continu in het hout. Onderste plank moet een druiprand hebben. Schuin afgeschuind.

 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #3
Geen wonder dat er water blijft staan, u laat het water van het dak in het grind lopen en dat water kan zo te zien niet weg.
Voor een goede oplossing de afvoer op het riool aansluiten.
 

Benny456

  • #4
Hallo,

Bedankt voor jullie antwoorden.
Het water komt echter niet van direct onder het hout binnen.
De onderkant van het hout is afgedicht met een soort rubberkit tussen het hout en de antraciete opsluitband

De HWA pijp die je op de foto ziet doet echter bijna niets. hooguit wat druppelen bij een flinke bui. Deze wordt gebruikt als overstort. In de hoek zit aan de binnenkant namelijk nog een HWA pijp die is aangesloten op het riool.

Ik ben zo vrij geweest om even de tekening aan te passen naar de situatie zoals deze is en van hoe ik denk dat het water binnenkomt.

Vandaar mijn vraag of ik hier ipv grind beter beton kan gebruiken zodat het water richting de kolk kan gaan?Of zijn er nog andere ideeën?

Alvast wederom bedankt!

 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #5
Zoals ik al schreef kan het water niet weg, als u dat oplost houdt het lekken ook op.
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #6
Vind ik heel bijzonder dat bij jouw het water omhoog loopt.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu