Water in kruipruimte onder voordeur door

Kentiapalm

  • #1
Hallo,

Ik heb al meerdere topics voorbij zien komen m.b.t. water in kruipruimte.

Wij hebben zelf 11cm in onze kruipruimte en gaan er enigzins vanuit dat dit normaal is.

Waarvan we niet weten of dit normaal is is dat we met hevige regen (zoals vandaag) druppels onder de voordeur langs zien komen welke in de kruipruimte druppelen, zie foto's.

Bij de voordeur blijft altijd wat water liggen (de tegels zijn een beetje verzakt, dit moeten we nog oplossen); zie blauwe "cirkel", hier ligt water.



Onderstaande foto is van de kruipruimte, dit is een foto van "onder de voordeur".

Uitleg pijlen:
1) onder pijl 1 lijkt water binnen te komen, dit lijkt van onder de deur weg te komen?
2 & 3) Nat beton door regen dat naar beneden druppelt
4) 11 cm water in kruipruimte waar af en toe druppels in vallen



Vraag: Hoort water op deze manier in de kruipruimte te kunnen komen? Dus onder de voordeur door (omdat er een plasje ligt door scheve tegels)?

Vraag: (ik stel hem toch) kan het kwaad om 11cm water in de kruipruimte te hebben (huis van 2008 / 2009, dus geen houtwerk);
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #2
Huis van 1964, in de meeste zomers staat er water bij ons in de kruipruimte. Wij hebben betonnenvloeren en ik zie gelukkig, nok nok, geen zaken van he.
Wij leven in de polder - NAP zal wel invloed hebben.
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #3
Als het water in de kruipruimte grondwater is, is er niets aan de hand.

Het mag niet door verzakte of verkeerd aflopende bestrating je kruipruimte inlopen. Dat moet je snel herstellen.

Ook water wat binnenkomt onder de voordeur mag niet de kruipruimte inlopen. De gaten naar de kruipruimte moeten afgedicht worden en de lekkage onder de deur verholpen.

Zorg verder ervoor dat de kruipruimte goed geventileerd is.
 

Kentiapalm

  • #4
[Bedankt voor de reactie, wij zijn zelf niet de besten wat betreft klussen en het uitzoeken waar het water vandaan komt.

Met wat voor soort bedrijf kunnen we het beste contact opnemen om dit te controleren / te laten oplossen? Een bouwbedrijf? Loodgieter? Riool bedrijf? Of een gewone klusser?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu