Wat voor soort dakbedekking is dit?

Huib79

  • #1
Beste mensen,

Ik heb een nieuwe woning gekocht. Volgens bouwtechnische keurder maakte het niet uit dat het platte dak gebobbeld was. Nu ontdek ik dat de bedekking te kort lijkt te zijn of is teruggetrokken aan 1 zijde. Ik wil dit gaan herstellen.

Ik dacht in eerste instantie dat het EPDM was. Ik heb daar nog een rolletje van liggen. Ik was van plan om dit onder de aluminium (?) dakrand te steken en dan te verlijmen over de bestaande dakbedekking.

vraag 1. Is dit eigenlijk wel EPDM? er lijkt een witte viltlaag aan de onderzijde te zitten...
vraag 2. is mijn voorgesteld manier van reparatie okay?

hoor graag jullie reacties!

 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #2
Is er in het oppervlak van die dakbedekking door de fabriek een motief gemaakt. Maak eens een foto die wat duidelijker is van een bijvoorbeeld een hoek of een afvoer. Die manier van het afwerken kan ook een richting op wijzen.
 

Huib79

  • #3
Bedankt voor je reactie,

helaas geen logo kunnen vinden.
Het dak is van 1998, misschien helpt dat ook bij bepaling?
zou dat witte asbest kunnen zijn?

ik heb een paar foto's extra gemaakt maar vraag mij af of dit het verder verheldert.

groet!

 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #4
Het witte is geen asbest maar een polyestervilt. Het zou een PIB folie kunnen zijn.
De bouwkundige zou zich nog eens moeten melden bij het BDA, Buro Dakadvies in Gorinchem. Wie heeft deze goede man betaald?

Wat vind je hiervan . Geweldig he dat internet.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu