Wat voor garage bouwen?

Roelhe

  • #1
Ik wil aan de zijkant van mijn huis op de inrit een simpele garage bouwen. Nu heb ik verschillende opties zitten bekijken. Een fundering storten met daarop een halfsteens muur met tussen deze muur en de woning balken en hierop een plat dak. Of een fundering storten met een halfsteensmuur van ca 50cm hoog en verder omhoog met hout of profielplaten. En dan een plat dak of eventueel een hellend dak met bijvoorbeeld dakpanplaten. Aan de voorkant wil ik een garagedeur in zetten. Hoeft niet geïsoleerd te worden en de bestrating wil ik gewoon laten liggen / terug leggen. Mijn budget is ongeveer 4000 euro. Wat zou voor mij de beste optie zijn?
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #2
Ik zou om te beginnen eens nagaan of je een bouwvergunning nodig hebt (vrijwel zeker). En welke eisen de gemeente stelt.
Zijn er meer garages aangebouwd in dezelfde straat / buurt?
 

Roelhe

  • #3
Ik heb inderdaad wel een vergunning nodig. Maar om deze aan te vragen zal ik wel eerst moeten weten wat ik wil. Er zijn meerdere garages aangebouwd in de straat. De buren hebben dit ook gedaan.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Als u de garage alleen wilt gebruiken als stalling voor de auto is een carport ook geschikt en veel goedkoper uit te voeren.
 

Geus

  • #5
Een goede investering in je woning is uiteindelijk een geïsoleerde garage. Wellicht is dat een goed uitgangspunt. Nu goedkoop een garage zetten, maar die wel geschikt is om in de toekomst eenvoudig geïsoleerd te worden.

Bij je keuze zijn ook de onderhoudskosten van belang: steen heeft veel minder onderhoud nodig dan hout. Neem de schilderkosten mee in je overweging.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu