Wat is de maat van dit verloop

DennisF

  • #1
Beste experts,

Ik heb een vloerverwarmingsverdeler waar ik een bypass op wil plaatsen. Voor ik alles uit elkaar haal zou ik graag de benodigde stukken willen bestellen zodat ik niet een aantal dagen met een lege verwarming zit.

Echter ik weet niet precies de maat van het verloop wat er de buis van de verwarmingsverdeler zit en daarom is het wat lastig het juiste aan te schaffen.

De verdeler ziet er zo uit:




De 2 fotos laten beide kanten zien, het lijkt me man en vrouw van dezelfde maat. Ik weet het merk niet dus ik kan ook de fabrikant het niet even vragen. Ook staat er geen maat op het verloop of de buis.

Weet iemand wat voor maat er bij de rode pijlen staat?

Alvast bedankt!
 

Marcn88

  • #2
Lijkt me zo op de foto 1" naar 1/2" waar de aftapper inzit en de andere is een schroefbus 22knel naar 1"
Maar waarom neemt u geen 2 t stukken ipv de knelkniën en dan daar de bypass tussen plaatsen dit scheelt weer 2x verlopen van schroefdraad naar knel want de bypass zal hoogstwaarschijnlijk knel 22 zijn.
 

DennisF

  • #3
@Marcn88: Dank voor de reply, dat is ook een idee ja! Zoiets bedoel je?


Die onderste knelknie, dat is wel een interessant iets hoe die is aangesloten, het lijkt wel of dat die daar 22mm buis is zodat de knelfitting van de witte buis past. Zonder deze los te maken kan ik nog niet goed zien hoe dat gedaan is; zouden ze gewoon het schroefdraad hebben gekneld?
 

Marcn88

  • #4
Denk dat de knie een mof spie uitvoering is hier dan een tstuk van maken en de kunstof leiding iets bijbuigen zodat er ruimte ontstaat om een stukje buis tussen het t stuk en de verdeler te plaatsen verder gaat het dan goed
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu