Wasmachine Whirlpool verwarmt niet

Prelude0208

  • #1
Goeiemiddag,

Ik ben inmiddels ruim 6 jaar in het bezit van een Whirlpool wasmachine, model AWM 578. Werkt uitstekend, niets geen problemen, totdat ik tot voorkort ontdekte dat het wasgoed er bij 40 graden redelijk "koud" uitkomt. Het glas in de klep voelt ook niet echt warm aan bij het wassen. Ik heb het gevoel dat ie niet voldoende verwarmt tijdens het wassen, met alle consequenties bovendien...

Is er iets wat ik hier eigenhandig aan kan doen, om te controleren of het iets simpels is, of niet?

Groeten
Peter
 

Toon

  • #2
Geef voor een correct advies naast het typenummer ook de 12-cijferige NC-code (85....) of het servicenummer op.

Wat versta je onder "redelijk koud"? 40 Graden is nu ook weer niet zo warm, en die temperatuur wordt alleen bereikt als er water in de machine staat. Na afloop van een programma kan ik me zo voorstellen dat het al weer wat afgekoeld is.
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #3
De temperatuur van het wasgoed, wanneer het er uit komt, zegt absoluut niets over de temperatuur waarmee gewassen wordt.

Want spoelen gebeurt met koud water. En dus zal de was afgekoeld zijn wanneer de was er uit komt, ongeacht de wastemperatuur.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu