Wasmachine Miele W963

Rik

  • #1
Tijdens het wassen maakt onze wasmachine Miele Novotronic W963 bruine vlekken om ons wasgoed van ongeveer een 10 cm. Op het eerste gezicht lijken het roestvlekken te zijn, maar zeker zijn wij niet.
Het grootste probleem is dat de vlekken er niet meer uit te wassen zijn.

Wie kan mij aub helpen dit probleem op te lossen ?
Heeft iemand hier ervaring mee ?

Graag jullie advies.

Rik
 

Co de Witgoedman

  • #2
Indien de machine ook kabaal met centrifugeren maakt kunnen dit de lagers zijn.
Maar gezien de grote van de vlek denk ik eerder aan iets wat in de kleding zat ( van bijv bloemen oid) wat erin gewassen is.
 

Rik

  • #3
Ik ben vandaag terug op zoek geweest. Vaststaat dat het een roestprobleem is. Er zijn duidelijk sporen van roest in de randen van de afdichting en in de filter lijkt ook onderaan een fijn bruin laagje te zitten.
Ben dus op zoek gegaan in de trommel via de gaatjes, maar kan deze moeilijk inspecteren. Miele kan mij ook geen oplossing aanbieden.

Ik heb ook enige twijfel bij de bolkraan (met rode handvat...). Deze zat geheel vast en er was bovenaan (juist onder de bevestiging van het handvat) een bruine sluier te zien. Zitten hier onderdelen in die kunnen roesten ? Een veer of zo ? Ik heb deze kraan onmiddelijk vervangen en ga dus de oude eens openslijpen om eventuele problemen op te sporen.
Deze kraan blijft openstaan en ze was niet meer te sluiten. Verdacht...?
 

Co de Witgoedman

  • #4
Er zou in dit geval iets in de trommel kunnen liggen wat de roest bij u veroorzaakt.
mischien even met een sterke zaklamp goed in de trommel kijken en evt via het element verwijderen.
 

Rik

  • #5
Ik heb tevens de trommel nagekeken voor eventuele materialen die zijn achtergebleven. Niets gevonden. Ondertussen zijn er op dit ogenblik geen vlekken meer, door het vervangen van de verroeste bolkraan.
Afwachten dus... Ik houd jullie op de hoogte.

Bedankt voor de reactie !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu