Wasmachine Miele W963 lekt onderaan

Haagdoner

  • #1
Onze wasmachine W963 Novotronic lekt behoorlijk onderaan. Filter gekuist en er zat een beugel in van een BH. Bij nazicht blijkt dat de kuip-pompslang onderaan de trommel wel nat is. Op het eerste zicht vindt ik daar geen lek.

Heeft de beugel deze pompslang geraakt of komt het water misschien van de waterpomp ?

Ik heb de machine nog niet opengemaakt, allen inspectie langs onder.

Graag jullie hulp.
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #2
Om te bepalen waar het water precies vandaan komt zul je toch zelf in de machine moeten kijken. Er is van afstand niet te zeggen of die BH-beugel schade heeft veroorzaakt en zoja waar.

De in je andere topic vermelde reparatiehandleiding, die beschrijft hoe je het front van dit type machines kunt open'draaien' zou ook voor dit doel handig kunnen/moeten zijn. Hier de link nogmaals:
Waschmaschine Miele öffnen (W700/W800/W900)
 

Haagdoner

  • #3
Alvast bedankt voor de link. Zo weet ik toch al aan de pomp op een normale wijze te komen. Zou ik in de trommel een paar liter water mogen gieten als de wasmachine is geopend om te zien waar het lekt. Mag deze dan aanstaan ?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Ja hoor, u kunt er gerust een paar liter water in gooien, 2 liter is voldoende omdat de slangen onderaan zitten.
De lekkage kan ook vanuit de slang van de zeepbak komen, zou wel toevallig zijn maar je weet nooit.
Ook de manchet kan lekken.
 

Haagdoner

  • #5
Dank zij de link van Kees was het gemakkelijk om de machine open te draaien. Ik heb dan twee liter water in de machine gedaan en de pomp aangezet. Alles bleef droog. Dan ben ik na de tip van Jan naar de manchet gaan kijken en daar bleek een lek te zitten.

Ik denk dat de manchet vervangen geen gemakkelijke klus is. Vooral de manchet bevestigen aan de trommelhouder zal moeilijkheden opleveren. Ik ben benieuwd. Mochten jullie hiervoor tips hebben zie ik het graag.
 

Haagdoner

  • #6
De manchet eraf gehaald en terug getracht om bij wijze van test te monteren. Het lukte echt niet, echt niet te doen.

Dan heb ik de machine plat gelegd om zo trachten te monteren.
Na een paar een paar minuten stak de manchet erop. Deze tip wil toch nog meegeven.
Nu nog een nieuwe manchet gaan halen en monteren.

Alvast dank voor jullie hulp.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #7
Plat leggen is niet nodig, de machine schuin achterover zetten gaat net zo goed.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu