Wasmachine Ignis AWL 396 schudt verschrikkelijk.

Kloek77

  • #1
Deze machine zou vrijwel identiek moeten zijn met Bauknecht/Whirlpool?
servicenrs.:
854039601000
419649023805

Sinds mijn verhuizing van een woning met een betonnen vloer naar een met een houten vloer heb ik eigenlijk nog niet normaal kunnen wassen.

Tijdens het centifugeren staat de machine verschrikkelijk te schudden,
met name in het 600 toerengebied begint de machine door de keuken te "wandelen".
Tijdens de laatste centrifugecyclus op 1200 toeren staat de machine wel stabiel.

De houten vloer is helaas niet erg stabiel,
vandaag heb ik de machine nog eens waterpas gezet en op een 16mm plaat multiplex. Dit gaf helaas geen enkele verbetering.

Moet ik het nu toch in de machine zelf moet gaan zoeken?
of dikker multiplex eronder en dan vastschroeven aan de vloer?
stoeptegels?
 

Utreg

Vaste Beantwoorder
  • #2
Is er geen veer of schokdemper los gegaan met verhuizen?
 

Kloek77

  • #3
Dat zou kunnen.
Als ik de achterplaat op de machine loshaal,
kan ik dit dan eenvoudig controleren?
Hoeveel schokkers/veren heeft een wasmachine normaal,
en op welke plaatsen zitten ze?

sorry voor de domme vraag, distributie-riem van mijn auto vervangen doe ik wel zelf, maar ik heb nog nooit een wasmachine van binnen gezien :oops:
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Voor versteviging van de balklaag zie hier.
 

Kloek77

  • #5
De machine vandaag opengemaakt,
veren en schokbrekers was niets mis mee.

ik wilde de vloer openmaken om tussen de balken twee dwarsbalken te plaatsen waar de pootjes dan precies op zouden staan.
helaas konden de planken er niet uit omdat op een uiteinde ervan een wand geplaatst is. :?

op de nogal ongelijke plankenlaag ligt echter een "egalisatie"plaat van 6 mm MDF, die door de ongelijke ondergrond en nog wat niet goed ingedraaide schroeven "zweeft".
besloten een proefwasje te doen met de machine direkt op de planken maar zonder MDF plaat, en voila, probleem verdwenen!

de MDF plaat gaat wel terug maar ik zaag er op de plaatsen van de pootjes met een gatenzaag circels uit die ik er dan los in leg zodat er contact met de plankenvloer is, moet werken denk ik.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu