Wasmachine icm houten vloer, gevolgen voor constructie?

Paulah

  • #1
Ik heb nieuwe wasmachine (LG DD148) geplaatst, op dezelfde plaats als de oude machine, op een houten zoldervloer. Deze nieuwe machine trilt enorm, daar had ik met de oude geen enkele last van, nu gaat de hele vloer gewoon op en neer!
De LG monteur zegt dat het aan de vloer ligt. Ik snap dat een wasmachine op een houten vloer niet ideaal is maar snap niet waarop ik met mijn oude machine geen last had.
Ik wil nog een aantal van de tips van deze site uitproberen waar wie weet:
- wat zijn de gevolgen voor de constructie van mijn zolder/huis als ik dit zo laat? (huis ca. 25 jaar, bg en 1e verd. zijn beton, zoldervloer is hout, multiplex platen op balken.
- hoe kan het dat ik dit probleem niet had met de oude machine op dezelfde plek? kan het aan de trommel grootte liggen? oude was 4/5 kg, de nieuwe heeft 8 kg. trommel inhoud en ook een koolborstelloze motor.
Alvast bedankt!
 

Techno tim

  • #2
Mijn eeste indruk is dat de machine in onbelans is .
Nog een keer goed waterpas en stabiel stellen.
Zijn alle transport bevestegingen er wel uit? (is wat ik eerder heb meegemaakt nadat er een montuur van frabriek is bijgeweest)
Extra advies om op de vloer een plaatje of een paar grote betontegels leggen,
eventuweel een lekbak, en er zijn ook dempers voor onder machine's te koop.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #3
Hoe meer wasgoed er in een machine kan des te meer kans is er op onbalans, de draaicirkel wordt immers steeds groter.
Ook het hogere toerental met centrifugeren is meestal een oorzaak, ook wat Techno Tim schrijft is mogelijk.

Wat betreft de ondersteuning van de machine, kijk eens naar Bosch centrifuge maakt lawaai en klappert, daar staat een oplossing die ik vaker heb toegepast.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu