Wasmachine en droger op 1 sifon.

Timvh

  • #1
Is dit zo goed gemonteerd?
Uiteinde sifon zit op 1 mtr vanaf de vloer.
uiteindelijk zal de droger en wasmachine op een verhoging komen maar in eerst instantie niet.

 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #2
Het zou beter zijn als hij lager zat.
Kan dat nog aangepast worden?
 

Timvh

  • #3
Hoi frank,

Dat wordt lastig.
Enige wat ik zou kunnen doen is de wasmachine op een verhoging zetten.

Net proef gedraaid...er komt wa t schuim/water uit de sifon.

waar zou dat aan kunnen liggen?
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #4
Tegenwoordig heeft 50mm leiding de voorkeur.Welke diameter heeft jouw leiding?
En inderdaad zit de sifon te hoog.
Hoe verloopt de leiding na de sifon?
 

Timvh

  • #5
Hoi Frank,

40 mm maar dat was de sifon/leiding in de andere ruimte ook.

Hij gaat met 45gr gevolgd door een 90 gr omlaag in de muur en komt via rechte leiding van 1,70 onder de vloer en met een bocht van 90 gr gevolgd door 1 mtr rechte leiding op de hoofdpijp van de riolering.
 

Timvh

  • #6
Of zou het rechtopstaande stuk na de sifon te lang zijn waardoor het water te ver omhoog gepompt moet worden?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #7
Onafhankelijk van de maat van de pijp hoort de sifonn de onderkant zo'n 5 cm boven de vloer te staan.
De aansluiting van de afvoer van de droger mag hoger zitten maar liever niet te te veel om te voorkomen dat die overstroomt.
 

Timvh

  • #8
Jan,

Als ik het goed begrijp dan is onderkant sifon eigenlijk onderkant wasmachine?

Maar ik kan er weinig meer mee.
Hoogstns de wasmachine op een verhoger zetten van 30cm?

gr
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #9
Die paar cm maakt niet zoveel uit, de buizen moeten allebei wel verhoogd worden tot min. 70 cm
Komen de machines hoger te staan dan geldt nog steeds dat de afvoeren op minimaal 70 cm hoger dan de poten van de machines staan.
 

Tiho

  • #10
Onze warmtepompdroger pompt geen water weg, dit loopt door de zwaartekracht alleen weg. Zijn er drogers die wel water pompen ook ?
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #11
Ja, die zijn er ook.
 

Timvh

  • #12
Ik heb hem nu op een tafeltje staan waaronder ik antislip heb zitten en onder de wasmachine een soort rubber voor het trillen en geluid.

zowel met als zonder gaat mij de wasmachine dansen bij het centrifugeren. Het tafeltje op zich maar ook de machine.
Eigenlijk net alleen als hij even op maximaal centrifugeren komt dit is maar een paar seconden maar goed, kan voldoende zijn om te beschadigen natuurlijk dus dat wil ik niet.

Tafeltje waterpas gezet, machine apart waterpas gezet en vervolgens er bocen op gecheckt, alles waterpas.

Iemand nog suggesties? want eigenlijk
moet de droger er nog op.

mvg tim
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #13
Dat tafeltje houdt het niet lang vol, de verbindigen zijn te zwak.
Het is sowieso beter de wasmachine op de vloer te zetten, zeker als nog een droger op komt te staan.
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #14
Even terug.
Ik begrijp dit bericht niet helemaal:
Timvh schreef:
Hoi Frank,

40 mm maar dat was de sifon/leiding in de andere ruimte ook.

Hij gaat met 45gr gevolgd door een 90 gr omlaag in de muur en komt via rechte leiding van 1,70 onder de vloer en met een bocht van 90 gr gevolgd door 1 mtr rechte leiding op de hoofdpijp van de riolering.

Wat heeft deze situatie te maken met de eerste foto?
 

Timvh

  • #15
Om te laten zien hoe eerst de situatie was toen ik nog geen probleem ondervond t.o.v de nieuwe situatie..
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #16
Hm, ik heb het plaatje nog steeds niet helder.
Is er een voorzetwand voor gekomen waar de afvoer leiding in is weggewerkt? Of is dat een heel andere ruimte?
 

Timvh

  • #17



hoogte afvoer zit op 1.00mtr.
vanaf waar hij in de muur verdwijnt zit een rechte pijp naar beneden de kruipruimte in.

Ik had begrepen dat sifon net boven de vloer moet beginnen( helaas me niet goed verdiept).

Op welke hoogte zou ik mijn wasmachine neer moeten zetten zodat het geen nadelige gevolgen heeft?

Als ik de was machine op de grond zou zetten begint dus de afvoer op 1.00 mtr vanaf pootjes machine.

Stel ik verleng de afvoerpijp nog dan wordt de afstand onderkant maschine bovenkant afvoer alleen maar groter.

Help!!!

Wat is wijsheid? want ik wil eigenlijk de muur niet meer open kappen. Alles i net gestuct.

Het tafeltje stabieler proberen te maken? zodat ik hem toch op de verhoger kan zetten van 40cm en daar droger op?.
 

Peterke

  • #18
Bij miele is de max pomp hoogte 1.80m cyfon zit goed zou alleen de buizen wat verlengen
Slang niet te ver insteken zodat ze elkaar kunnen blokkeren als die te diep zit komt hij in ystuk terecht en sluit je andere buis bijna af

Tip gebruik niet te veel zeep

En er is geen droger die op natuurlijke wijze zn aater laat weglopen ...pompen allemaal
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu