Wasmachine bosch WFK 2401 bj '99

Duuk

  • #1
Wie weet wat te doen, onze wasmachine Bosch WFK 2401 doet veel te lang over zijn normale programma.

Bijv. een programma duurt volgens display 77 minuten (40 graden, kort programma).
Na ongeveer 1,5 uur staat er op het display: 1 minuut te gaan. Dit staat er nog een half uur (!) op af te lezen. Ondertussen gaat het wassen gewoon door.

Water invoer, wassen , afpompen, centrifugeren, totdat ik 'm op centrifugeren zet.

Wie weet raad.
Mvg Edu
 

Wittenico

  • #2
Check de koolborstels eens.
 

Co de Witgoedman

  • #3
Ik zou het zelf eerder zoeken in een defecte inlaatklep, met name die van de voorwas of een slechte kraan.
 

Janavg

  • #4
Ik ben het met co eens: machine geeft een fout code aan.

Zet de machine eens aan op een voorwasprogramma en kijk eens of er ook water in het voorwasmiddelbakje komt. Aan het eind van het programma neemt de machine wasverzachter over het voorwas- en hoofdwas ventiel en zou bij een defect ventiel niet snel genoeg op nivo komen.

Succes Jan
 

Duuk

  • #5
Co de Witgoedman schreef:
Ik zou het zelf eerder zoeken in een defecte inlaatklep, met name die van de voorwas of een slechte kraan.
Bedankt voor de snelle tips.

Waar zit die inlaatklep, moet ik die bij het zeepreservoir zoeken of is het die, die op de achterzijde zit?

Kraan is volgens mij goed.
 

Janavg

  • #6
Heb je in de zeepbak gekeken of er water in kwam?

De ventielen zitten links achter in. Deksel van machine afhalen. Ventielen moeten een ohmse waarde hebben van ongeveer 3 k Ohm.

Succes Jan
 

Wasmannetje

  • #7
Hallo,

Ik denk dat je moet zoeken in de richting van de motor, probeer eens een kort programma, bijv. een 30 min of ander kort programma. Als die het goed doen kan het zijn dat de motor te heet wordt, thermisch schakelt deze dan even uit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu