Warm water uitzetten met Nefit Easy

Kerstdag

  • #1
Hoe kan ik het warm water uitzetten met de Nefit easy. Ik heb een Nefit Trendline HRC25/CW4.
Welk programma ik ook kies of zelf instelt, de ketel blijft het ww op temperatuur houden. Bij mijn oude thermostaat de Moduline 300, kon ik dit zelf doen. Op deze thermostaat stonden 3 mogelijkheden. Programma, handbediening en uit.
In de uit stand werd ook het opwarmen van het ww uitgezet.
Op de easy zitten maar 2 programma knoppen. Programma of handmatig. Heb al diverse instellingen veranderd maar hij blijft het ww gebeuren op temperatuur houden. Dit kost mij enkele M3 gas en lijkt mij niet nodig.
Wie kan mij helpen? Graag uw reactie en alvast bedankt.
 

Obelix2

Specialist Witgoed
  • #2
Dat moet je met de iPad of iPhone doen
 

Kerstdag

  • #3
Bedankt voor je bericht maar dit wisten we natuurlijk allang.
Zonder app kan je helemaal niets instellen en heb je niets aan deze thermostaat.
 

Obelix2

Specialist Witgoed
  • #4
Idd. Dat is ook de enige manier
 

Kerstdag

  • #5
Zojuist Nefit even gebeld. Het warm water is op deze thermostaat niet mogelijk. Nefit heeft hiervoor gekozen.
Jammer. Dit kost mij de zomermaanden 5 M3 Gas per weel x 30 weken? = 150 M3. Kosten: Ruim 90 Euro.
Nefit is dus helemaal niet bezig met het besparen van energie!
Als ik dit wist dan had ik de thermostaat niet gekocht.
Wellicht weet iemand een slimmigheidje?
 

Gorp

Specialist Verwarming
  • #6
Kan met de thermostaat inderdaad niet...maar.....

Loop naar je cv ketel:

1. druk toets 'menu'in
2. kies 'warmwaterinstellingen'
3. kies 'eco'
4. bevestig met 'oke'

Hou voor de zekerheid de handleiding er even bij.

Je toestel staat nu in warmwater ECO-stand.
Daarmee zal je toestel het warmwater niet meer op temperatuur houden, enkel bij tapwatervraag slaat het toestel aan.

Wie heeft jou overigens geadviseerd om een Easy te kopen om die reden?

suc6
 

Kerstdag

  • #7
Hartelijk bedankt voor uw reactie.
Met moeite kon ik mijn ketel instellen op de ECO mode. Het is gelukt!
En dan uw andere vraag.
Waarom heb ik deze gekocht?
Wel. Ik ben nu eenmaal een man van techniek. Geeft vaak verbeteringen en pas mij dan aan aan de huidige tijd.
Heb zelf altijd in de c.v. reparatie gezeten maar ben nu met pensioen. Tja, de techniek veranderd snel. Zo lang het kan, wil ik hierin meegaan.
Ik geef nog een reactie of het nu daadwerkelijk gelukt is.
Mijn dank is in deze groot.
 

Kerstdag

  • #8
Gorp:

Hartelijk bedankt voor uw reactie en advies.
Alles werk nu zoals ik het wil.
De ketel slaat nu niet meer aan als er geen w.w. vraag is.
Jammer dat Nefit mij dit ook niet had kunnen vertellen.
Nogmaals, hartelijk bedankt.
 

Gorp

Specialist Verwarming
  • #9
Graag gedaan.
Wat ik vaker merk bij servicediensten van diverse fabrikanten:
Ze geven kortweg antwoord op Uw vraag, en stellen vaak geen andere mogelijkheden voor.
Erg jammer, maargoed, het is opgelost.

vrgr
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu