Wand onder boom trap

Zaag

  • #1
Goedenavond,

Ben in dubio over het volgnde. Ben bezig met gipsplaten plaatsen in m'n woning alleen op een plek komt het niet lekker uit. Onder nieuw geplaatste trap komt het gips nu niet onder de boom uit maar erachter. Hoe kan ik ervoor zorgen dat het gips aan twee kanten onder de boom valt? De 2/3en die ik heb geplaatst zijn breder als de boom.

Ik wil natuurlijk dat het gips aan twee kanten mooi onder de boom uit komt. Maar boom is maar 4 centimeter. Op de foto hieronder het hout aan een kant. Het gips aan deze kant valt precies met de boom samen. Dus valt er niet overheen. Ik wil dat aan de andere kant ook hebben, alleen hoe want die boom van de trap is maar 4 cm.

Iemand tips? Met raggels? Maar hoe?

 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #2
Maak een plaat hout mdf of osb van 18 of 20 mm precies pas en plaats die onder de boom. Schuin vast nieten.
 

Zaag

  • #3
Osb zou inderdaad wel kunnen ja. Hoe zou je die vast nieten? Aan een kant kan ik hem op wat hout vastzetten maar aan de andere kant op de trap wordt dat lastiger. Dat kleine hoekje onder de boom van de trap bedoel ik dan. Daar schuif ik hem onder de boom dan alleen Hoe bevestig je hem dan daar?
 

Zaag

  • #4
En hoe bevestig je het aan de onderkant van die osb plaat. Dat staat dn op een beton vloer..
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #5
Met een high tack kit misschien, of een profiel op de vloer vastzetten en daar de plaat in kantelen.
 

Zaag

  • #6
Ik zou zo'n kubstofprofiel vast kunnen kitten op vloer en onderkant boom trap (zie foto). Dan 18 mm osb er tussen en aan beide kanten gips ( 1 kant dan 9.5 mm gips zodat hii er tussen valt.

Wat denk je daarvan?

 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #7
Lijkt me ok. Hoe werk je het af? Stuken of verf?
 

Zaag

  • #8
Bedoeling is om de hal uiteindelijk te stucen.
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #9
Dan moet je het gipsplaat ook nog wat naar binnen zetten.
Ruimte laten tussen trapboom en gipsplaat en die afkitten.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu