Waarmee kan ik MDF aan muur lijmen ?

Lsenneb

  • #1
Ik heb een oude geplakte muur en bij het verwijderen van het behangpapier stelde ik vast dat een deel van het plakwerk meekomt. Schroten plaatsen is een mogelijkheid, maar aangezien de ruimte vrij smal is, wil ik het plaatsverlies zoveel mogelijk beperken.

MDF aan de muur bevestigen, kleven is zo'n oplossing.

Met welke lijm doe ik het ?
Waarop moet ik letten ?
 

Markie

  • #2
Hallo Isenneb,

Om te beginnen is de keuze om mdf te plaatsen voor zo'n werk verkeerd omdat mdf een plaatmateriaal is die niet is bestemd daarvoor. Mdf is iets dat vrij veel vocht opneemt en begint op te zwellen. Je zou beter kiezen voor een waterproof plaat, en waar je die aankoopt hebben ze er ook de gepaste lijm . Anders kun je ze verkrijgen in een zelfbouwmarkt.

veel succes , groeten markie.
 

Lsenneb

  • #3
Markie,

Het gaat hier niet over een vochtige ruimte. De muren zijn droog, maar het plakwerk is van dat bruin dings met stro (???) in. Er werd textielbehang op aangebracht en als je textielbehang moet verwijderen, dan heb je zowieso plakwerk mee.

Gyproc zou ik liever niet gebruiken, 'k denk dat ik niet handig genoeg ben om dat aan de muur te kleven. Het nadeel van Gyproc is : als je nadien iets aan de muur moet hangen... en als je op Gyproc klopt heb je zo'n hol geluid...

Weet jij een ander (plaat)materiaal dat je ineens aan je muur kan kleven ?
 

Abb

  • #4
Multiplex is een beter alternatief, maar misschien is een schroefje hier en daar ook wel raadzaam.

Wil je echt alleen maar lijmen, dan zou ik de tds_sikaflex_registered lijm gebruiken... wij zeggen altijd: als je het niet kunt lijmen, lijm het dan daarmee.

gr. Ab
 

Lsenneb

  • #5
Welke dikte multiplex zou je ervoor gebruiken ?
 

Abb

  • #6
Als ik het zo hoor (lees) denk ik dat 12 mm wel oke is.
 

Markie

  • #7
Je kan ook opteren om o.s.b.platen te gebruiken.
Dit zijn zeer goedkope platen en met tand en groef.

Kosten ongeveer 1/3 van de prijs van multiplex en kan zowel op regelwerk geschroefd worden of gelijmd worden.

gr.markie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu