Waar ontluchting te plaatsen

Moko

  • #1
Wij zijn de badkamer aan het verbouwen op de eerste verdieping.
Nou willen we weten waar we de ontluchting kunnen plaatsen.
We hebben geen mogelijkheid om de ontluchting naar de volgende verdieping,de zolder te trekken.

De beste optie voor ons is de ontluchten te plaatsen tussen wc en bad afvoer.
Het plaatsen van de ontluchting aan het eind van de afvoer van het bad is geen optie.

Opstelling is wc naar het bad, naar de douche goot, naar de wastafel dan naar de wasmachine.
Wat is de beste optie om de ontluchting te plaatsen?
Kan dit ook bij de wasmachine? of tussen te wc en afvoer bad?

Alvast bedankt voor de reactie.
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #2
Voor een goed antwoord zou ik de diameters van de buizen erbij zetten.
 

Moko

  • #3
De pijp van de wc is zoals ik nu kan zien 110 de overige pijpen die door de grond gaan zijn 50. De pijp van wc naar bad kan ik niet fotograferen.
Naar wastafel en wasmachine aftakking naar 40.

Als we nu de wc doortrekken dan trekt de sifon leeg van de douchegoot, er is geen ontluchting en denk dus dat het daar aan ligt.

 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
U bent een beluchter nodig, die kan geplaatst worden tussen de sifon en de muur onder de wastafel of in de afvoer van de wasmachine
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #5
Je tekent een gesloten systeem. Iets zegt me dat het ook nog ergens naar toe moet... :denk:
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #6
Wat dacht je van de toiletafvoer als standpijp?
 

De loodgieter

Vaste beantwoorder
  • #7
Juist en deze dus doortrekken naar boven en als ontluchting gebruiken als het kan de diameter van de toilet als ontpanning gebruiken.

John
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #8
We hebben geen mogelijkheid om de ontluchting naar de volgende verdieping,de zolder te trekken.
Vandaar mijn voorstel om het bij de wastafel of de wasmachine te doen, bij de wasmachine lijkt het mij het handigst.
De beluchter moet dan middels een t-stuk na de sifon van de wasmachine komen, anders blokkeert de sifon de doorstroming van lucht.
Ideaal is anders maar dit lijkt me beter dan niets.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu