Vulventiel inbouw reservoir

Geert01

  • #1
Heb een inbouw reservoir van Friatec, Neem aan dat het een Friabloc 100 is.
Op het net bijzonder weinig van te vinden en dat is lullig omdat ik nu met een defectje zit.

Laatst heb ik het vulventiel helemaal schoongemaakt en weer teruggeplaatst. Hierna duurde het bijzonder lang voor het reservoir gevuld was. Nu heb ik het maar weer eens uit elkaar gepeuterd om te zien of ik er iets aan kan verhelpen. Het enige dat ik kan zien is een minuscuul scheurtje in een membraam. Hier op het forum heb ik gelezen dat ik bij een bouwmarkt een goede kans maak dit membraam te vinden.

Mijn vraag is echter de volgende; is het ook mogelijk er een ander ventiel in te hangen, zoals ik het zie hangt dit ventiel met de wateraanvoerpijp in een kunststof klemmetje. mij lijkt het dus te kunnen. Of zie ik iets over het hoofd?

Alvast bedankt voor het meedenken, Geert
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Neem het membraan mee naar een sanitairzaak, met een beetje geluk is het een standaard membraan.
 

Geert01

  • #3
Jan,

Bedankt voor de moeite.
Bij de bouwmarkt met de F een membraam gevonden dat zeker gaat passen. Deze houd ik voor reserve, omdat naast dit membraam een compleet vulventiel hing.
Voor een tientje een zeer snel, perfect passend, bijna geruisloos werkend ventieltje. Wellicht handig te weten voor iemand die hetzelfde euvel tegen het lijf loopt. :lol:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu