Vulkraan zit vast

Harm-Jan

  • #1
Beste allemaal,

Ik zit met het volgende probleem. Omdat de waterdruk te laag is, wil ik het water in de CV-ketel bijvullen. Vorige week heb ik de schroef van de vulkraan nog gedraaid. Dit ging toen nog probleemloos. Nu zit de schroef muurvast. Het is zo'n vierkante schroef met een streepje erin, waar eigenlijk een soort van sleuteltje op hoort te zitten. Heeft iemand enig idee hoe ik dat ding in beweging krijg?
 

Ron321

Vaste Beantwoorder
  • #2
Met een passend steeksleuteltje of anders een baco.

Waar deed u het voorheen mee?
 

Fiesiekus

  • #3
Je zult wel de goede kant op draaien? Dan kan je 'm met 'n snuifje kruipolie misschien gangbaar maken.
 

Harm-Jan

  • #4
Beter kun je vragen waar ik het niet mee geprobeerd heb: baco, waterpomptang, steeksleutel, nijptang. Ik woon nog maar sinds kort in de woning, dus ik heb met de ketel nog niet veel ervaring. Een beetje kruipolie kan ik in ieder geval nog even proberen.
 

Fiesiekus

  • #5
Waterpomptang, nijptang: daarmee mol je de spindel.
 

Harm-Jan

  • #6
Je probeert wat, als je wanhopig wordt...
Wat ik vooral niet snap is dat het ding nu muurvast zit, waar ie vorige week nog probleemloos bewoog.
 

Fiesiekus

  • #7
Kan je 'n foto van het ding plaatsen?
 

Harm-Jan

  • #8

 

Kloek77

  • #9
Zit er aan de binnenkant van de dop (aan dat rode plasticje hangend) geen uitsparing die erop past(te)?
 

Harm-Jan

  • #10
Nee, die dient echt alleen om de onderkant van de vulkraan (waar nu de slang op zit) mee af te sluiten
 

Kloek77

  • #11
Het wordt tijd voor een nieuw kraantje met een passend sleuteltje.
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #12
Je kan proberen de moer onder het vierkant een halve slag te lossen en dan het vierkante deel te draaien.
 

Harm-Jan

  • #13
Je bedoelt die moer die er op de tweede foto naast ligt?
 

Fiesiekus

  • #14