Vrije groep op de verdeler gebruiken vloerverwarming

Dotnl

  • #1
Mijn CV installatie bestaat uit radiatoren met thermostaatregeling, de woonkamer is voorzien van vloerverwarming als hoofdverwarming in drie groepen aangelegd.
De verdeler (WTH) heeft nog 1 groep over.
De thermostaat in de woonkamer schakelt middels een regelklep met servomotor de verdeler.
De cv heeft een weersafhankelijke regeling.
Er is een bypass.
Nu wil ik in de hal (ruim 20 vierkante meter) vloerverwarming aanleggen.
Ik kan de vrije groep op de verdeler daarvoor gebruiken.
Maar dan is het zo dat als de woonkamer warm genoeg is ik nooit geen warmte de hal meer in krijg.
Als ik de woonkamer op 21 graden heb dan is deze de ochtend erna nog 19 graden zonder dat er is bijverwarmd.
Dat betekend dat de hele nacht de hal geen warmte kan krijgen.
Moet ik nu de hal op een aparte verdeler gaan aansluiten of zijn er andere manieren om dit op te lossen.
Maar het kan natuurkij ook zo zijn dat dit in de praktijk geen probleem hoeft te zijn.
Wie kan er wat over zeggen.
 

Xr8

  • #2
U geeft de problemen zelf al aan. Echter als de hal de hele dag meedraait dan zit er dus ook een aardige hoeveelheid warmte in de vloer, deze zal in de nacht dus net als in de woonkamer langzaam afkoelen.

Je zou het geheel eerst eens op deze verdeler aan kunnen sluiten en daarbij de mogelijkheid openlaten op nog een los verdelertje te plaatsen als het niet goed werkt.

Succes.
 

Dotnl

  • #3
Dit is wel wat ik al gedacht had.
Echter de woonkamer opwarmen duurt ongeveer drie uur, zolang doet de hal dan ook mee.
Ik ga nu het volgende proberen.
Ik ga eerst aansluiten op de vrije groep.
De woonkamer ga ik overdag op 18 graden houden.
Dan doet de hal in ieder geval mee.
En tegen een uur of vijf, zes ga ik de woonkamer naar 20 of 21 graden verwarmen.
Ik denk dat het zo wel zal gaan lukken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu