Vraag over 'Versteviging houten vloer tbv wasmachine'

Kavermeer

  • #1
In het topic Versteviging houten vloer tbv wasmachine wordt gesproken van een minimale afstand tussen de haakse balken van 70 cm. Daar staat ook dat de wasmachine met zijn voetjes op die balken moet rusten. Nou is de standaard maat van die machines volgens mij 60x60 (althans, zo zijn ze bij mij), en de afstand tussen de voorste en achterste voetjes is dus nog kleiner (45 cm in mijn geval). Wat nu te doen? Lak hebben aan het voorschrift van min. 70 cm afstand, de voetjes niet precies boven de balken zetten, of een beetje er tussenin?

Koen
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
De tekening is een voorbeeld van hoe het kan.
U mag natuurlijk altijd met de maten spelen, misschien kunt u zelfs twee balken gebruiken i.p.v. drie stuks.
Het belangrijkste is dat de poten goed ondersteund worden, dus niet twintig cm van de balken plaatsen.
De stabiliteit van de onderliggende balklaag is ook belangrijk, twee of drie balken gebruiken hangt hier ook van af.
 

Kavermeer

  • #3
Ik heb nu de afstand wat verkleind, maar kom toch niet precies met de poten op de balken. Heeft het nog zin om onder de multiplexplaat balkjes (van iets minder dan 5x10) te schroeven, die dan in dezelfde richting als de bestaande balken liggen? Dit om de plaat nog stijver te maken in die richting op de plaats van de poten, omdat die niet precies op de balken staan?

Ik zet de nieuwe balken in ieder geval vast op 3 bestaande balken; naast de wasmachine komt toch een droger, dus zoveel steekt het dan niet meer uit.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Het helpt altijd tegen doorzakken wanneer er stukjes balk onder de poten komen, wel even vastschroeven aan de bestaande vloer i.v.m. het geluid.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu