Vraag over asbest in gebouw

Kevin1992

  • #1
Hallo,

Ik heb niet zozeer een vraag over asbest in huis, maar juist op de werkplek. Op dit forum zag ik meerdere berichten over asbest en het leek me een geschikte plek om mijn vraag te stellen

Ik werk momenteel in een oude fabriek als uitzendkracht en zie soms stickers op de muren met een "A" en de tekst dat het asbest bevat. Bij sommige staat onder geschreven met pen dat het iets met die ventilatie en luchtkanalen te maken heeft.

Nu vraag ik mij af: waar kan de asbest zitten? zit het echt in de muren van de fabriek of in die ventilatiebuizen erboven? (of pakkingen, wat is gebruikelijk?)

Bij sommige buizen zie ik dat het vanaf het gat van de muur, rondom de pakking zeg maar, een soort dicht geverfd is en er rondom het hele eerste deel van de buis witte werf met structuur zit. Is dit een soort preventie om te zorgen dat er geen deeltjes vrijkomen? Heb helaas geen foto's..

Vind het een beetje apart gevoel dat ik in een fabriek werk die vol asbest zit.. Kan er hopelijk wel vanuit gaan dat er ooit inventarisatie of iets is geweest en dat ze ervoor hebben gezorgd dat personeel niet wordt blootgesteld? Vooral omdat het een groot internationaal bedrijf is

Hopelijk kan ik deze vraag hier stellen ook al is het bedoelt voor asbest in huis :wink:
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Wij kunnen niet beoordelen of er asbest aanwezig is en bovendien is het geen klusvraag.
Met deze vraag moet u bij het bedrijf zijn.
Willen zij geen antwoord geven dan is de arbeidsinspectie de volgende stap.

Succes, hier gaat een slotje op om misverstanden te voorkomen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu