Vraag dakbedekking dakkapel; bitumen of oude zink behouden

Mandare

  • #1
een tijdje terug heb ik hier een bericht gepost over advies rondom de aankoop van een dakkapel. Nu hebben we vandaag een dakkapel laten plaatsen, maar leken die wij zijn kwamen wij achter een aantal dingen waar we toch onze twijfels over hebben.

Onze oude dakkapel (1.50m breed) bleek aan de zijkanten verrot te zijn. Zijkanten en kozijn zijn helemaal vernieuwd (afspraak was ook een nieuwe dakkapel). Toen ze aan het dak begonnen, bleek het hout aan de binnenkant nog helemaal gaaf te zijn. We hebben dit behouden en hiermee 250 euro korting op de offerte gehad. Wat wij ook niet hadden begrepen is dat het oude zinken dak zou blijven zitten (huis is van '61), wij hadden begrepen dat er bitumen op zou komen. (nu lees ik overal dat zink een veel langere levensduur heeft dan bitumen, dus doen we hier juist goed aan?)

Nu is dus voor 2400 euro niets met het dak gedaan, buiten de isolatie, trespa afwerking, afwatering en kozijnen. Al met al zon 6 uur werk. Hebben wij nu een kat in de zak gekocht?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Dat is niet te beoordelen zonder ter plaatse te kijken.
Daarnaast wordt uw vraag niet beantwoordt omdat we op dit forum geen werkzaamheden van derden (kunnen) beoordelen.
 

Jd1234

  • #3
Ik heb zelf ook zinken dakkapellen, deze zijn nu lek, en aan vervanging toe. Ik heb nu twee offertes gekregen, een laag EPDM erop, en complete vervanging door bitumen. Beiden rond de 600-700 euro

Ik ga voor bitumen, omdat een zinken dak nogal veel herrie schijnt te maken bij regen, en dat vind ik heel gezellig in de tent, maar niet weken achter elkaar als ik probeer te slapen...

Wellicht ook voor jou iets om rekening te houden...
 

Marcn88

  • #4
Voor de herrie is er isolatie uitgevonden :mrgreen:
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #5
Weet je het zeker dan een laag isolatie het geluid in deze situatie zou verminderen?
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu