Voorstrijk voor glasvezel behang.

Laguzz

  • #1
Hallo allemaal,

Ik heb een kamer vernieuwd met gips platen, alles is dicht gesmeerd, geschuurd en ziet er mooi uit.

Nu heb ik gekozen voor glasvezel behang. Het werd mij aangeraden (door de karwei) om eerst alles te handelen met voorstrijk.
Toen ik thuis kwam, kwam ik er achter dat ik "Karwei voorstrijk wit (voorstrijk voor sierpleister. binnen en buiten." heb mee gekregen. is dit wel de goede of is voorstrijk voor sierpleister te grof??

Thanks Bart
 

Kees de schilder

Verf- en houtrotherstel adviseur
  • #2
Voorstrijk voor sierpleister bevat vaak kwarsterudiet, dat is een goede hechtbasis voor sierpleisters maar te grof voor glasvezelbehang.

Controleer of de voorstrijk ruw / korrelig is.

Er bestaat ook witte ( gepigmenteerde ) voorstrijk voor glasvezel, maar u kunt net zo goed een verdunde latex gebruiken. Hiermee heft u grotendeels de zuiging van de ondergrond op. Na droging kunt u de muur inrollen met glasvezellijm en daarna het vezel aanbrengen.

Bij al wit afgepleisterde muren is ook een transparante voorstrijk goed. U moet gewoon voorstrijk nemen die de zuiging in de ondergrond opheft.

In de situatie dat u betonwanden moet gaan glasvezelen met dun glasvezel of glasvlies is voorstrijken met een latex in dezelfde kleur als de afwerklaag die op het glasvezel komt veel praktieser: u voorkomt hiermee donkere dooslagvlekken van het beton dat aan de boven- en onderzijde van een wand vaak is afgesmeerd met gips.
 

Laguzz

  • #3
Dank U. dacht al dat deze niet echt oke was.

Morgen maar ff terug brengen en de goede halen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu