Voordeur verven

MarcoHoorn

  • #1
Goedendag, we hebben een nieuwe voordeur gekocht met groene grondlaag en gaan deze verven.
We willen kleur antraciet 7016 doen.
Met welke korrel kunnen we de deur schuren? Welke verf is het beste zodat we een paar jaar niet naar de deur hoeven om te kijken.
 

De Bob

  • #2
Als de deur onbeschadigd is en goed in de grond, alles goed reinigen/licht opschuren met korrel 180/en 2x afklakken.

Tussen de lagen licht opschuren, en ontstoffen.

Neem een goede kwaliteit aflak, geen bouwmarkt merk.

Als u buiten lakt,
Stop ruim voor dat de avond invalt, i.v.m de dauw werking, en het matslaan van de verf.
 

Haemmertime

Vaste beantwoorder
  • #3
Tegenwoordig verkopen de bouwmarkten ook de kwaliteitslakken, maar kijk eens wat de pro gebruikt, dan zie je vanzelf wat er overblijft.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Als eerste alles goed ontvetten, dat is toch wat anders dan goed reinigen.
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #5
Er komt een andere kleur op. Ik zou eerst een laag grondverf erop zetten met dezelfde kleur als de aflak. Dan 2x aflakken.
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #6
Ik zet aan de binnenkant een laag verf meer dan op de buitenkant van de deur.
Is de buitenste laag verf dikker dan de binnenste laag kan er een weinig vocht achter deze laag verf verzamelen omdat de binnenste laag, dunner, meer zal doorlaten dan de buitenste laag kan transporteren.
 

De Bob

  • #7
Wij zetten buitendeuren na de grondlaag 2x in de aflak op terpetine basis/dampdoorlatend, en van goede kwaliteit.

Deze verf, op terpetine basis, heeft een hardere toplaag.

Zonodig bij onvoldoende dekking een 3e laag, alleen t.b.v. de dekking.

Dit nog ter info voor TS.
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #8
Had ik de buitendeur geschilderd viel het op dat deze bij kouder weer lastiger ging sluiten. Ik begrijp nu hou dat zou kunnen komen.
Waterbasis is meer vochtdoorlatend dan terpetinebasis, helaas minder geschikt voor buiten toepassingen.
 

MarcoHoorn

  • #9
Hartelijk dank voor de informatie. Hier kan ik iets mee.

Gr
Marco
 

Robbie's

  • #10
Misschien niet direkt van belang maar... Een donkere kleur verf zal meer onderhoud nodig hebben vergeleken met een lichte kleur. Bijvoorbeeld mijn huis verf ik met de betere verfsoort maar mijn monumentengroen moet ik toch wel om de 4 a 5 jaar verven. Mijn lichte verf (alles op terpentine basis) kan ik zonder problemen om de 8-9 jaar verven.

Succes.
Rob
 

De Bob

  • #11
Een donkere kleur absorbeert meer warmte dan en lichtere kleur, en zal zodanig ook meer te lijden hebben.


Het onderhoud zal ook intensiever zijn, het scheelt ook of de donkere kleur zich aan de zonzijde bevind.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu