Volgorde werkzaamheden vloerverwarming dekvloer stucen trap

Yassie89

  • #1
Hoi ik hoop op een aantal tips. Wij gaan onze gehele begane grond aanpakken. In woonkamer, open keuken, gang en wc willen wij vloerverwarming. Helaas is onze dekvloer niet goed genoeg om er in te kunnen frezen. Dus hele dekvloer moet eruit waarna er vloerverwarming middels krimpnetten wordt geplaatst en een nieuwe dekvloer. Daarop komt vervolgens een pvc vloer.

We willen ook onze muren en plafond stuken en verven. De trap (in de woonkamer) naar de eerste verdieping willen we ook schuren en opnieuw verven. Daarnaast krijgen we een nieuwe keukenraam, schuifpui, buitendeur en schuurdeur. Dat laten wij als eerste doen. Inmiddels ligt dekvloer er uit (helaas overal stof tot aan zolder *zucht). Maar welke volgorde kunnen wij het beste hanteren voor al deze werkzaamheden en is praktischer?

Wij denken aan:
1. Dekvloer eruit
2. Kozijnen en deuren vervangen (wordt begin nov gedaan, maar wil het liefst nu al de vloer erin want zo leven met dekvloer eruit en jonge kinderen is echt een hel, helaas niet goed over nagedacht alvorens de dekvloer eruit te halen. Maar goed, dit is nu onze situatie)
3. Stuken en als dat droog is:
4. Vloerverwarming en dekvloer
5. Trap schuren en schilderen
6. Muren schilderen
7. Pvc vloer plaatsen.

Het bedrijf dat de vloerverwarming en dekvloer komt plaatsen heeft overigens aangegeven dat het beter is eerst te stuken voordat zij komen. Maar dan zitten we zonder verwarming. Online word ik ook niet echt wijzer dus dacht advies te vragen op basis van mijn eigen situatie.

Is dit een logische volgorde? Hopelijk is er iemand met kennis die mij hier mee zou willen helpen. Alvast bedankt!
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu