Voegen verwijderen in de badkamer

Wimpel

  • #1
We hebben net een nieuw huis gekocht met een hele mooie badkamer.
Alleen de voegen zijn heel slecht.

Nu willen we graag deze voegen er uit halen zonder de tegels te beschadigen. Hoe kunnen we dat het beste doen?

Groeten Wim
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Wat is er slecht aan de voegen, zijn ze te diep gevoegd of zijn er stukken uit ?
 

Wimpel

  • #3
Sommige voegen liggen los van de tegels of er zitten scheuren in de voegen. Toen we het huis bezochten en kochten vertelde de makelaar dat de badkamer van 2003 was. Kan wel kloppen alleen het voegwerk is bagger!!
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Dit antwoord is alleen voor wandtegels, vloertegels zou ik er in elk geval uithalen.

Probeer eerst of de tegels vast zitten en kijk of er geen werking, dus scheurtjes, in de muren zit.
Zitten de tegels goed vast dan kunt u proberen met een koudbeitel (dit is een beitel om metaal mee te hakken), de losse voegen uit te hakken.
De koudbeitel moet eerst nog wat platter geslepen worden.

Het is vrijwel onmogelijk om zonder zichtbare beschadiging de voegen uit te hakken, petje af als het u lukt, natuurlijk eerst een klein stukje uitproberen.

Is het gelukt dan kunt u proberen met dezelfde kleur voegmiddel de hele wand opnieuw in te voegen, dus ook de oude voegen meenemen, dit is een oplossing die ik u geef maar zelf niet zo zou doen.

In mijn ogen de beste oplossing is, of nieuwe tegels over de oude, of de tegels eraf en nieuwe zetten/plakken.

Heel veel succes.
 

Wimpel

  • #5
Met dit antwoord kan ik voldoende uit de voeten.
Het gaat eigenlijk voornamelijk om de vloer!! Bij de wandtegels is het minimaal en dit valt wel bij te werken.

Nu is het zo dat de voegen op de vloer maar 3 mm zijn, is dit te weinig tussen een vloer tegel? En komt het daardoor dat de voegen ook zijn gaan scheuren!!

Alvast bedankt

Wim
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #6
Persoonlijk vindt ik een voeg van ongeveer 5 mm ideaal, zowel voor het oog als voor het inwassen van het voegmiddel.
Waarschijnlijk is de smalle voeg in combinatie met het niet goed inwassen de oorzaak van het loslaten en scheuren.

Succes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu