Vochtige plek bij de buren

Jeansimon

  • #1
Beste mensen,

Door een kapotte afvoer zijn wij genoodzaakt om de badkamer aan te pakken. Dit staat binnenkort gepland. Echter onze buren kwamen melden dat in een kamer aangrenzend aan onze badkamer de verf van de muur bladdert in een cirkel van circa 30 cm. Voelt niet nat aan en verder geen water te zien.

Op dezelfde hoogte aan onze kant zit onze douchekraan. Getikt op de tegels achter de kraan.. deze zitten los. Komt de doorslag door de tegels of de rozetten of denken jullie dat dit door de waterleiding komt?

Is spannend omdat we bijna willen beginnen met vernieuwen van de badkamer en we niet zoveel geld hebben om daarna alles open te moeten hakken.

Alvast bedankt voor jullie reacties ze worden zeer op prijs gesteld.

MVG.

Jeansimon
 

Pepjo

  • #2
De kans is groot dat er water achter de rozetten van de kraan is gekropen omdat het niet goed is afgekit. Bij de nieuwe douche de kitspuit niet te zuinig hanteren en zorgen dat alles echt goed dicht zit.
 

Jeansimon

  • #3
Bedankt voor je snelle reactie Pepjo.

Ik was bang voor een lekke waterleiding. Had al gekeken op de watermeter toen alle kranen dichtzaten en zag hem niet draaien..

Dus toch die rozetten.. die zorgen dan denk ik er ook voor dat rond de kraan de tegels los gaan zitten.

gr.

Jeansimon
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Probeer de tegels voorzichtig los te halen en er opnieuw op te lijmen, op de duur gaat het anders toch weer lekken.
 

Pepjo

  • #5
Jeansimon schreef:
Is spannend omdat we bijna willen beginnen met vernieuwen van de badkamer en we niet zoveel geld hebben om daarna alles open te moeten hakken.
Volgens mij was het de bedoeling om alles er toch al uit te halen. :wink:
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #6
Je zou gelijk kunnen hebben, ik ging er van uit dat de badkamer niet helemaal vernieuwd zou worden, waarom anders de vraag ?
 

Pepjo

  • #7
Ik denk dat ze niet de mogelijkheid wilden lopen om na het opnieuw betegelen van de badkamer deze lekkage te blijven houden (maar dat is mijn interpretatie).
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #8
We wachten de reactie van de TS af.
 

Jeansimon

  • #9
Beste Jan en Pepjo,

Jullie hebben het allebei correct. We waren bang dat het misschien waterleiding zou zijn (die zit in muur) maar dat van niet goed afgesloten rozetten en daardoor losse tegels en daardoor vochtdoorslag..

En inderdaad bang, dat we alles zouden verwijderen...en nieuw tegelen en opeens weer vochtdoorslag zouden krijgen..dat zou zonde zijn.

We zullen jullie beider adviezen ter harte nemen..bedankt!

gr.

Jeansimon
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu