Vochtige kruipruimte

Weswester

  • #1
Allen,

Op het moment woon ik in een bovenwoning en heb ik last van een vochtige kruipruimte. Ik ben hier achter gekomen doordat er een soort van vochtblaren op de trap naar boven zichtbaar werden.

Zodra ik de klep naar de kruipruimte open laat trekken de plekken weg. Ook mijn buurman lijkt van het vochtprobleem last te hebben. Om deze reden hebben wij een verbinding (gaten tussen kruipruimte) aangelegd; zie onderstaande afbeelding.De verwachting was dat dit het probleem zou oplossen, omdat zijn kruipruimte via een rooster in verbinding staat met buiten (stoep); maar helaas.

Graag zou ik jullie advies willen hoe we dit kunnen oplossen.




Betreft de twee rechter rode deuren. Achter de bosjes zit het rooster van de beneden woning.
 

Marcn88

  • #2
Voor ventilatie heb je altijd 2 gaten nodig zodat lucht kan stromen dus 1 links 1 rechts of boven onder
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #3
2 gaten is nog weinig. Minimaal 2 gaten in voor- én 2 in achtergevel per woning.
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #4
Volgens mij. Op het moment dat jij het luik openzet verlaag je de temperatuur. Je zal een droge kruipruimte hebben. Meestal komt er vocht uit die ruimte.

Hier zijn twee dingen van belang. De temperatuur en de luchtvochtichheid. De oplossing is ook in twee.
Bij een zelfde luchtvochtigheid de temperatuur omhoog. Of bij een zelfde temperatuur de luchtvochtigheid omlaag. Ventileren
met buitenlucht gaat de temperatuur omlaag.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu