Vochtige betonvloer

Leo Rozema

  • #1
Ik heb een kleine uitbouw gemaakt aan mijn huis , zeg maar een doorloop naar de garage. Nu is mijn probleem dat de vloer steeds vochtig is, ik heb een dikke betonvloer op een zandbed met een boorpaal gestort.

Voordat ik de afwerkvloer heb aangebracht heb ik eerst plastic gelegd en daar de afwerkvloer op gestort. Nu heb ik op de afwerkvloer een onder-vloerbedekking liggen met een aluminiumfolie aan de onderkant en daar vloerbedekking op (tegels). De afwerkvloer heb ik inmidels ook al in de betonverf gezet ik dacht dat ik er dan vanaf was maar helaas.Wie weet raad?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Hoe lang is het geleden dat de vloer gestort is en de afwerkvloer aangebracht is ?
 

Leo Rozema

  • #3
De vloer ligt er nu ruim drie jaar in en er zit ook verwarming in deze ruimte.
 

Leo Rozema

  • #4
Als er iemand een idee heeft over mijn vraag over een vochtige betonvloer dan verneem ik dit graag. Het is namelijk een lastig probleem.
 

Pepjo

  • #5
Misschien een vraag naar de bekende weg, maar nog niet vermeld : is de betonvloer ook geïsoleerd ?

Er wordt alleen folie vermeld.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #6
Wordt het ook nat wanneer er alleen vloerbedekkingtegels liggen ?
Waaruit bestaat de onderlaag van die tegels ?
 

Leo Rozema

  • #7
De vloer is niet geissoleerd, de onderlaag van de vloertegels is een is een harde teerachtige laag. Ik heb nog nooit zoder onderlaag de tegels er in gehad.
 

Pepjo

  • #8
Ik denk dat de bron van je problemen in het niet-isoleren zit : de vloer zal dan het koudste punt in de ruimte blijven en in de lucht aanwezig vocht zal er op condenseren.
 

Leo Rozema

  • #9
Is het mogelijk om een isolatie-laagje aan te brengen waar je op kan lopen.Zodat je dan de koudebrug kwijt bent.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #10
Probeer het eens een week zonder tegels erin, kijken of de vloer op die plek toch nat wordt.
Ik ben bang dat het aan de tegels ligt, die tegels die u beschrijft wasemen niets uit en van enige luchtstroming is geen sprake, dus nattigheid.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu