Vocht badkamer?

Berend003

  • #1
Hallo,

Een vraagje voor vochtexperts.
Drie jaar geleden is een nieuwe badkamer bij ons thuis geplaatst. Dit naar tevredenheid.
Echter sinds kort komen langs de randen onder het plafond wat gele plekken te voorschijn.
Feit is dat het onder de doucheplafond drie jaar geleden dat hele stuk plafond al wat geel was uitgeslagen.
Daarover heb ik gesausd.
Slechts langs twee randen komt er weer wat geel te voorschijn, wat kan duiden op vocht.

Er is geen sprake van dat ik echt vocht onder het plafond van de douche kan opmerken of dat het vochtig aanvoelt, ook langs de randjes niet.
Nu is er echter sinds twee weken aan de buitenmuur ter hoogte van de badkamervloer (er is een spouwmuur) een donkere plek te zien waar ik van vermoed dat het vocht is.
De plek is ongeveer een meter breed en hoog. Voor die tijd niet gezien.
Nu heb ik ook sinds een tijdje wat last van een ietwat minder frisse geur in de badkamer, al is dat niet echt structureel. Ik heb eens rondgekeken in de straat en twee huizen verder is aan de buitenmuur op vrijwel dezelfde hoogte ook een vochtige plek te zien, al is die een stuk kleiner.
Het lijkt me dat als dat afvoer of waterleiding van de douche zou lekken ik dat onder het flafond duidelijker zou moeten kunnen zien.
Maar anderzijds lijkt er toch wat vocht te zijn onder de badkamervloer vanwege de gele plekjes langs de rand van het doucheplafond.
Of er nu verband is tussen de vochtplek in de buitenmuur en deze plekjes is de vraag.

Vreemd is ook een beetje dat twee huizen verder ook zo'n plek te zien is aan de buitenmuur.
Wie zou uit deze waarnemingen een mogelijke oorzaak of beter: het probleem aan kunnen geven?
Ik ben er (nog) niet zeker van dat de douche lekt maar er is toch vochtwerking.
Ik kan me ook moeilijk voorstellen dat de regenpijp langs de muur op die plek of een lekke dakgoot ter hoogte van de badkamervloer een waterplek centreert.
De plek begint eigenlijk pas naast de regenpijp.

Wie geeft raad?

Tekst leesbaar gemaakt, mod.
 

Fiesiekus

  • #2
Berend003 schreef:
Wie geeft raad?
Verdeel de tekst in een paar alinea's. Dat leest wat makkelijker.
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #3
Hoe oud is de woning.
Het plafond van de badkamer is van .......... en wat zit hier boven.
Plekken in de spouw kunnen worden veroorzaakt als er isolatie materiaal in zit.
Het kan zijn dat er wat ruimte tussen de platen is gekomen of het dat het materiaal iets is verzakt.
*wgb*
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu