Vloerverwarming op stadsverwarming

Svego

  • #1
Ik heb in mijn nieuwe stadsverwarming en op de beneden verdieping is vloerverwarming aanwezig. Wij hebben geen kamerthermostaat en daardoor snap ik niet geheel hoe ik de vloerverwarming in moet stellen/afregelen

Hieronder een foto van de verdeler.



  • - De meter links geeft altijd ongeveer 21 graden aan
    - De knop linksboven heeft een verdeling van 20 - 50 graden. deze staat tussen de 40 en 50 in
    - De knip rechtsboven heeft standen van 2-5 en staat op 3
    - De pomp staat op stand 1
    - De meter rechts loopt volgens mij op zodra ik de knop rechtsboven hoger draai (dan gaat de verwarming open, denk ik)

Toen ik in het huis kwam kreeg ik het op geen manier warm. Later kwam ik er achter dat er een apparaat tussen de pomp en het stopcontact zat:



Toen ik deze er tussenuit haalde ging de pomp lopen en werd het huis warm. Bij een zoektocht op internet kwam ik op het vermoeden dat dit een pompschakelaar is, maar deze is of defect, of moet ingeregeld worden?

Na wat spelen met de knop rechtsboven (thermostaatknop?) was het volgende dagen warmer/kouder in huis dus ik denk dat ik hier de temperatuur mee kan afstellen.

Hoe kan ik deze installatie het beste inregelen zodat mijn huis niet onnodig warm wordt en dus zo min mogelijk energie verspil? Kan ik hier ook een nieuwe pompschakelaar plaatsen en waar moet de voeler van deze komen?

Zijn er ook pompschakelaars waarin je alleen kan verwarmen op bepaalde tijden (dus dat de kachel uit is in de uren dat we niet thuis zijn) of met een kamerthermostaat?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu