Vloertegels verwijderen zonder beschadiging vloerverwarming

Rutger3

  • #1
Is het mogelijk om je vloertegels te verwijderen zonder je vloerverwarming te beschadigen, om vervolgens een nieuwe tegel te plaatsen? En hoe doe je dat?

Als dit een te ingewikkelde zaak is, wat kost het ongeveer om het te laten doen?
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #2
Prijzen om iets te laten doen, worden op dit forum niet gegeven.
Zie ook de forumregels!

Beoordelen of de vloertegels weggehaald kunnen worden zonder beschadiging aan de vloerverwarming, is op afstand erg moeilijk, temeer daar niets bekend is over de samenstelling van die vloer en de onderliggende verwarming.

Misschien heb je nog wat meer informatie daarover?
 

Hein Weijers

Vaste Beantwoorder
  • #3
Ik sta voor dezelfde klus en ik heb onafhankelijk van elkaar van 2 tegelbedrijven gehoord dat als de tegels gelijmd zijn het mogelijk is om ze relatief gemakkelijk te verwijderen. Als de tegels in cement zijn gelegd is dat vrijwel onmogelijk: ze vormen dan als het ware een geheel met de ondervloer.

Groeten, Hein
 

HenryV

  • #4
Ik ben net klaar met het verwijderen van de tegels (ong 50 m²). Bij de gereedschapsverhuur hebben ze hiervoor een zgn. vloerbeitel op lucht waarmee je de tegels redelijk eenvoudig kunt verwijderen.

Wel kan de cementvloer beschadigen zodat je deze zult moeten egaliseren (en het geeft veel stof). Alles bij elkaar heeft het verwijderen me een dag gekost.

Henry
 

Hein Weijers

Vaste Beantwoorder
  • #5
Bedankt Henry voor de tip van de vloerbeitel! Daar had ik nog nooit van gehoord. Succes met het vervolg van de klus.

Groeten, Hein
 

HenryV

  • #6
Hallo Henk,

Nog even gekeken in het boek van de verhuurder en officieel heet het een vloerafbikhamer op lucht. Er zijn verschillende soorten beitels voor. Zorg wel dat je een compressor hebt met voldoende capaciteit want de eerste die ik had kon het lang niet bolwerken. En nog een tip tot slot: laat de beitel het werk doen. Als je veel kracht gaat zetten wordt het zwaar werk en je schiet er niets mee op.

Succes.

Henry
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu