Vloer garage waterdicht maken

BertHenkie

  • #1
Hallo, na al vaak gelezen te hebben op dit forum en dit gebruikt te hebben in klusjes in en rondom huis toch zelf een vraag.

Vorig jaar verhuisd naar een tussenwoning met een halfsteens gemetselde garage. Dak ligt erop, maar niet luchtdicht. Vloer bestaat uit 30x30 tegels. Helaas is de grondwaterstand behoorlijk hoog (50-60cm) en zijn de tegels geregeld zeiknat.
Droogt wel weer op, omdat het via de dakrand voldoende ventileert. Maar alles in de schuur begint te roesten, dus ik wil graag een waterdichte vloer leggen.

Zijn hier nog meer opties voor dan een nieuwe betonvloer storten?
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #2
Op de tegels een stevige waterdichte folie aanbrengen. De folie tegen de wanden rondom iets omhoog zetten. In die kuip balken en daarop OSB of planken.
 

BertHenkie

  • #3
quoten niet nodig - mod

Nadeel is dan wel dat de vloer stevig opgehoogd wordt, maar lijkt mij wel de goedkoopste oplossing..
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #4
Je kan ook de folie onder de tegels leggen.
 

BertHenkie

  • #5
Hoe werk ik de randen dan netjes af? Zonder dat er daar vocht omhoog komt? Of in ieder geval zo min mogelijk
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #6
Hoe ga je de klus aanpakken.

Volg je mijn voorstel zet je de folie rechtop tussen de muur en de vloer. Zie je niets van. Anders tussen de tegels in de muur.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu