Vlizo trap die zonder stok te bedienen is

Masten

  • #1
Ons huis heeft 2 Vlizo trappen. Bij de ene trekt het luik vanzelf dicht d.m.v. hydraulische telescoopstangen. Volgens een sticker ca. 20 jaar geleden geproduceerd door van Keppel Kunststoffen te Doetinchem. Openen kan door aan een koortje te trekken. Er zit verder geen snapsluiting op het luik.
De andere vlizo trap werkt met een tweetal trekveren en een snapslotje. Voor het openen en sluiten van het luik heb je een stok met haak nodig.
Nu zoek ik een nieuwe vlizo trap die zonder stok te bedienen is, maar dus met een koordje. Ik kan dit type nergens meer vinden, worden deze soms niet meer gemaakt?
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #2
Ik verwacht het niet. Met de stok wordt namelijk het slotje bediend. Dat lukt niet met een touwtje.

Er zijn wel elektrische vlizotrappen.
 

De Bob

  • #3
Ik heb een trap zonder (snap)sluiting, hij blijft gesloten door de veerdruk.

Ik zal morgen kijken of er een merk opstaat, of een foto maken.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Vlizotrap met gasveren.
 

De Bob

  • #5


@Masten

Helaas geen merk meer te vinden, maar de veren houden het luik/trap in gesloten toestand krachtig dicht zonder slotje, d.m.v. de hefboom werking.

Ik heb zo mogelijk wel wat adressen gevonden, ze staan in u PB
 

Masten

  • #6
Tot mijn stomme verbazing helaas nog steeds geen vlizotrap met gasveren kunnen vinden. De trap met trekveer die op de foto van De Bob is te zien, lijkt me dan wel een goed alternatief. Deze sluit volgens hem ook doordat de veren hem naar boven trekken en dus een kort touwtje volstaat om hem open te trekken, dan wel het sluiten wat te dempen. Ik wil nl. GEEN stokbediening hebben. We hebben momenteel 2 luiken in ons huis, 1 met een touwtje en 1 met stokbediening en die laatste met stokbediening bevalt me niet, dus die wil ik omruilen. Dus welke trap komt dan in aanmerking? Ik zie ze nergens op internet staan...
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #7
De hydrologische stangen zijn waarschijnlijk gasveren.
Veel vlizotrappen zijn d.m.v. de veren zodanig af te stellen dat de stok om het luik dicht te drukken niet nodig is.

Plaats even een foto van de huidige trap met veren.
 

De Bob

  • #8
Ik heb u trap gevonden zonder slot, adres staat in u PB.


Er staan meerdere berichten in u PB die u nog niet heeft geopend.


Tik boven aan deze site op "Berichten" dan op "Inbox"

Eén keer op wijzen is voldoende - mod
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #9
Waarom bevalt het huidige luik met stok niet?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu